Gå til innhold

Avflatet livmortapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har kjent etter på tappen gjennom flere sykluser, men klarer dessverre ikke å huske selv hvordan denne skal være ved graviditet hos meg.. Det er søndag, og jeg har ingen tester, så nå er jeg egentlig bare på symptomjakt. Vet at ingen kan spå her inne ;)

Til vanlig er livmortappen min ganske markant, og veldig "tappete". Eller mer nøyaktig, jeg kan alltid kjenne den som en skikkelig tapp, uansett om den er høyt eller lavt. Litt som en nesetipp. Nå kjenner jeg den ikke som en tapp lenger. Den har flatet seg ut, og går nesten i ett med skjedeveggen. Den er foholdsvis myk, men nesten hoven..

Har noen friskt i minne hvordan den pleier å bli ved graviditet?

Sammen med en del andre symtomer lever jeg i ett lite håp om at vi kanskje kan klare prosjekt lillesøster/lillebror som julegave :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke ekspert, men vet hvordan det er å være på symptomjakt :) Har du tatt test nå? Livmortappen skal vel være hard når det nærmer seg mensen... Hvilke andre symptomer har du?

Håper dere får den julegaven dere ønsker :)

Skrevet

Jeg testet positivt på lørdag og hadde lovet med selv at tappetafsingen var over. Men nå tok nysgjerrigheten overhånd.

Tappen min nå kjennes ut som den er midt i alt.

Og at den har smeltet utover. Pleier å være rimelig fast men

nå er den helt rar og myk. Så for meg en snørrklyse når jeg kjente på den. Sorry for den der ;) Eller smeltet ned i veggen som du skrev.

I det jeg vil kalle bakre halvdel (altså på oppsiden av åpningen når jg kjenner) er det en hard liten klump. Kjennes nesten litt spiss og kjegleformet ut.

Åpningen er så og si ikke eksisterende. Kun en liten fordypning i alt det myke der den skal være.

Håper det var til hjelp.

Er ikke måte på hva man kan dele av intime detaljer på nettet ;)

Skrevet

Ånei, nå fikk jeg forhåpninger... De siste dagene har jeg nemlig kjent en liten klump på oversiden av åpningen. Hvis det er åpningen på livmortappen du snakker om? Tenkte at det var noe slags cyster eller "sandkorn" som jeg har lest om. Men nå tror jeg sikkert det er graviditetstegn. Det er jo ikke måte på hvor mange symptomer man klarer å innbille seg, hehe. Men har ikke myk livmortapp som er "smeltet" utover da. Tror egentlig den er ganske normal...

Spennende å få vite om Emo Fisk er gravid da! Hold oss oppdatert.

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener.

Har hatt sånne selv også. Fra små sandkorn til noe større.

Men de ligger mer utenpå hos meg- ytterst i huden på en måte, denne var inn i..

Som en hard kul inne i alt det myke om du skjønner. Og større enn "sandkornene".

Men bare så det er sagt- tappen min kjentes helt normal ut dagen før jeg testet :)

Skrevet

Hehe, ok. Tror jeg skjønner. De små klumpene mine er nesten borte nå, har ikke opplevd det før, men regner med at det ikker noe "farlig". Som alle andre symptomer så er vel livmortappen omtrent lik om man er gravid eller venter på mensen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...