Knerten's mamma <3 Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har funnet ut at man kan søke om å få refundert noen få tusen av staten, men er det noen som vet sånn ca hvor mye det kan komme på? Betaler jeg for tiden hun er hos meg mens jeg føder, eller hvordan fungerer det? Jeg er førstegangs, og ser for meg at jeg sikkert kommer til å la meg lure av maserier o.l siden jeg ikke vet forskjellen på det, og når det virkelig starter så jordmor vil nok få noen bomturer?!
sonderskov Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Hei!! Du får ca. 1750 kr tilbake fra staten... Ellers er det litt individuelt hva en jordmor tar for en hjemmefødsel! Der må du nok spørre den hjemmefødselsjordmor du har tenkt å bruke... Vi ga 2000 kr til jordmoren vår + dekket reiseutgiftene hennes. Dette var prisen for alt sammen (vakt i 5 uker + fødselen) - så alt i alt kostet hjemmefødslen oss ca. 750 kr. Men som sagt er dette jo alt etter hvor du bor og hvilken jordmor du vil bruke... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå