Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører stadig at det er "normalt" med litt småblødninger når man er gravid, men hva er egentlig småblødninger og når er det mer alvorlig?

Jeg er nå 7uker på vei og har hatt endel blødninger i helgen og er nå litt bekymret... Først på fredag var det mest brun utflod,men hele lørdagen kom det friskt rødt blod og endel sort slim/klumper. I dag er det brunt igjen det som kommer. Jeg har siden fredag hatt menstruasjons smerter som kommer i tak. Noen som har hatt det slik? Jeg skal ringe legen i morgen, men jeg må inrømme at jeg ikke har særlig mye håp om at dette har gått bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter i den situasjonen nå.. I slutten av uke 8.. Begynte med litt spotting i går kveld.., i dag har det blødd friskt blod og noe slimklumper.. Men ikke store.. Allikevel mindre en vanlig mens.. Jeg har ingen smerter egentlig.. Kanskje litt verking i ryggen bare.. Men var kjempe kjempekvalm på morgenen i dag .. Kastet opp også.. Første gangen i dette svangerskapet..

Jeg føler selv at dette er mer en mindre blødning av hva man kan anse som normalt under svangerskapet og mistenker sterkt at noe er galt ja..

Jeg ringte legen og skal inn til ultralyd i morgen eller tirsdag..

Synes du burde ringe legen og høre jeg.. Ikke noe godt og gå hele julen og lure på hva som skjer

Skrevet

Jeg skal selvfølgelig ikke si at du har mistet, for folk opplever så mye forskjellig uten at det har gått galt, men man pleier vel å si at klumper og menssmerter (ikke bare murringer) og tak i rygg og mage gjerne ikke er så bra.

Insister på å få en ordentlig sjekk i morgen så du slipper å gå og lure. Jeg ville nok forberedt meg på det verste og heller bli positivt overrasket hvis alt ser bra ut (så er man litt forberedt og blir kanskje mindre skuffet om det har gått galt).

Jeg har selv små bødninger, men uten vondt og klumper, og fikk tildigere i uka påvist at det ikke kom fra inni livmoren men fra tappen - noe som oftest er helt ufarlig.

Lykke til i morgen!

Skrevet

Ja, jeg skal ringe legen med en gang de åpner i morgen. Legen min har UL på kontoret, så da håper jeg at jeg får komme inn så fort som mulig.

Jeg tenker vel også litt at småblødninger må være bare litt på papiret+ og ikke slik at det nesten er som menstruasjon slik som jeg hadde det i går.

Jeg har to barn fra før, men jeg har ikke hatt noen blødninger med dem.

Trist å høre at du er i samme usikkerheten som meg, men vi får bare krysse fingrene for at det kan gå bra med begge to....

Skrevet

Jeg fikk komme til legen med en gang så jeg skal på UL om 1 time. Så da får jeg ivertfall svar med en gang på om det fortsatt er en liten spire der eller ikke....

Skrevet

masse lykke til... og oppdater oss da du er tilbake...

nettopp kommet hjem etter ul på gyn etter en mareritt natt selv...

Skrevet

Da er jeg hjemme igjen fra UL og er kjempe lettet! Den lille er der inne fortsatt og alt så greit ut :D Jeg fikk beskjed om å holde meg helt i ro og fikk ny time til UL om en uke. Så nå bare krysser jeg fingrene for at det ikke skjer noe mer!

Skrevet

Jeg venter tlf fra sykehuset nå for skal også på ul for og sjekke om lille spire enda er der.. i uke 9 , men blødde en god del i går så er nok redd for at jeg har abortert.. Men deres historier gir meg nå et lite håp :))

Blør du enda?? Og blødde du mye og lenge ?

Skrevet

Så godt å høre... er i samme situasjon som deg og Bring_it_on!!:))

Skal på UL nå om en time. Håper, håper......

Skrevet

Sykehuset har ikke ringt meg opp igjen, men sa de skulle ringe meg opp igjen så snart akutt gynokolog var ledig .. Jeg har blødd nesten som en vanlig mens med litt klumper i så egentlig har jeg ikke store håpet..

Men innerst inne håper man alltid:)) Blør mye mindre i dag da.., så kan med andre ord si at jeg er lettere forvirret.. Skulle tro man blødde mer en 1 dag om man aborterer i uke 9...

Masse lykke til :))

Skrevet

Jeg har ikke blødd siden i går, men blødde ganske mye på lørdag og litt mindre i går. Jeg har hatt mye vondt og kramper i magen, det har jeg fortsatt (det kommer og går).

Jeg håper du får samme positive svar som meg, det er tydeligvis håp :)

Skrevet

Ja jeg blødde bare i går og blør litt enda.., men langt ifra mye.. I hele går og i dag har det vært såpass "lite" at det har holdt med tykt truseinlegg..

Solskinnshistorier som dine hjelper masse på:))

Skulle du bare ta det heelt rolig nå fremover??

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro ja, hvis ikke kunne det gå galt... Ikke stresse eller bære tungt. Legen ville sykemelde meg, men jeg er hjemme i permisjon med jenta mi på 7mnd så det trengs ikke.

Skrevet

fantastisk gratulerer! var akkurat hvordan du har det i idag. vi er noen heldiggriser :D

Skrevet

Oi, utrolig mange som får gode nyheter i dag!! Gratulerer!! Jeg er i omtrent samme situasjon, fikk se et dunkende hjerte selv i dag etter beskjed om MA.

Nyt julen med spire!! :D

Skrevet

Det skulle vise seg å være en kortvarig betryggelse for min del... Nå blør jeg igjen, mye... :( Jeg får ringe legen igjen i morgen tidlig, men jeg må vel kanskje bare vente i uvisshet frem til UL timen om en uke. Nå har jeg kramper i mage og rygg også :(

• 2 uker senere...
Skrevet

En liten oppdatering fra meg.. Jeg har hatt mye blødninger (som menstruasjon) hele jula og mye smerter i mage/rygg. Jeg var helt sikker på at det ikke kunne ha gått bra. I dag var jeg på UL igjen og der var det jammen en liten spire fortsatt med ett lite hjerte som slår!! Jeg er helt i sjokk for jeg var så forberedt på at det hadde gått galt! Faren er på ingen måte over desverre, livmora var full av blod. Men det er fortsatt håp om at dette skal gå bra :D Jeg er så lykkelig og samtidig livredd at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få tiden til å gå... Fikk beskjed om å holde meg helt i ro og krysse fingrene. Ny UL om en uke, så får jeg bare håpe at det ser bedre ut da !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...