undrer... Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Når vi i går fikk telefon om at ICSI-forsøk nr 5 gikk rett vest, som er eggdonasjon vårt siste håp. Rett og slett for at eggene mine ikke funker. Noen som har vært igjennom eggdonasjon og vil dele erfaringer med meg? Tror vi kommer til å prøve oss i Riga. Har også vurdert St.Petersburg, men det at en må ha visum føler jeg vanskeliggjør det hele. I tillegg skrev de i en mail at besøk nr 2 til klinikken i forbindelse med innsetting måtte vi beregne å være der i 5 dager. Kan det stemme? Hvor fort har det gått fra dere har tatt kontakt med klinikken og avtalt første samtale, til innsettingen har vært gjort? Takknemlig til de som vil dele erfaringene sine med med. Klem
m240 Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Hei. jeg har hatt eggdonasjon i riga med neg test. jeg ville ha tatt st.petersburg hvis jeg var deg. at du skal være der i 5 dager betyr at de dyrker frem Embryo til 5 dagers blastocyster.det gjør at mulighetene dine til å lykkes er mye større. Hadde jeg vist dette før hadde jeg satt inn blastocyster. Spør klinikken. Lykke til krysser fingrer for deg..-)
Ster IL Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har ed tvillinger, hadde dobbel klaff på første forsøk i Danmark:-) Bare spør om det er noe dere lurer på. Lykke til.
m240 Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Hei,Sliter i mål!! det er masse jeg lurer på vet du. når de på riga satt inn de 2 embryo så var det noe som ikke var helt bra.de sa at jeg skulle gå på blodfortynnende men det hjalp ikke det .Jeg skal sette inn i Januar jeg er ikke så positiv lenger da.jeg har fått meg ny gynokolog i oslo skal til henne 22.12 hun har dialog med ava i riga. Og det er bra. jeg tør heller ikke la de 3 eggene bli til blastocyster heller selv om jeg har lyst, kanskje alle går til grunne. Men jeg skal ta Ah på de kanskje de fester seg .er det noen medisiner du vet om. Er mange tanker.:-)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Hei! Vi ville til avaklinikk da de har godt rykte, og valgte Riga på grunn av grunn av grei adkomst og null ventelister. Vi fikk time 2 uker etter vår mailforespørsel. Forsamtalen og undersøkelsene var grundige, vi var på klinikken i 3,5 timer. Dagen etter vi kom hjem fikk jeg mail om at de hadde donor til meg, jeg fikk mensen samme dag og var igang! (Jeg kjøpte medisinene på klinikken). Vi lot klinikken bestemme om det var behov for å dyrke blastoer (det koster litt ekstra). Men da legen så eggutviklingen etter befruktning mente de at det ikke var nødvendig, og jeg fikk satt tilbake 2 egg, 3,5 dager etter uttak. Du trenger ikke være i flere dager, men da må du og mannen din reise over hver for dere - han for å befrukte på egguttaksdagen, og du for innsettingsdagen. Vi gjorde det sånn, det gikk helt greit. Jeg kom med fly kvelden før innsettingsdagen (turde ikke komme samme dag med tanke på flyforsinkelser), hadde innsett på morgenen dagen etter og dro hjem samme ettermiddag. Det er 20 minutter med taxi fra flyplassen til klinikken, og det er flere hoteller i klinikkområdet. Enkelt og greit! Nå har jeg en liten gutt i magen og er verdens lykkeligste. Ham hadde jeg ikke byttet bort for all verdens egne egg!!! Jeg tror det er liten forskjell på de velrennomerte klinikkene. Hadde jeg vært deg, hadde jeg valgt utfra enkelhet, lett-tilgjengelighet og donortilgang. Vi hadde superflaks og lyktes på første forsøk, men vi kalkulerte med at vi sikkert måtte over noen ganger. Da betyr enkelhet noe i et ellers travelt hverdagsliv! Lykke til med valget!
undrer... Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2010 Hei dere, og takk for svarene. Vi tok mot til oss i går og sendte mail til Riga. FIkk svar etter 10 minutter! Det var på slutten av dagen, men vi fikk iallefall sendt inn bilder, underskrevet kontrakten og gikk kriterier om donoren. De sa de kunne starte jakten på en donor uten den første timen. I tillegg har vi en gynekolog her hjemme som kan være behjelpelig med avt UL hvis det trengs underveis. Gjør et det, dere som har vært gjennom ED? Har dere noe erfaring med dette med kriterier til donoren? Det var jo fristende å skrive at donoren skal være 170 cm høy, 60 kg, sporty, ha høy utdannelse osv. Slik at det høres litt "perfekt" ut. Men på en annen side, så er nok donoren en person med et stort hjerte... Tror dere de trenger lengre tid på å finne donor når kriteriene blir mange? Men som vi pressiserte i ønskene våre, så er det hårfarge og øyefarge som er viktigst. Og hudfarge altså. Hehe. Hvordan medisiner kommer jeg til å trenge? Får jeg resept fra Riga? Og kan den løses ut i Norge? Tilgjengeligheten gjorde vel at vi endte opp med Riga. I kombinasjon med pris. Når vi først har sendt inn papirene nå, så kan jeg ikke vente med å komme i gang. Klem
m240 Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Lykke til i Riga!! håper at det lykkes for deg. Jeg skal til riga i Januar og sette inn 2 embro som jeg har på frys. håper at det går bra denne gangen :-)
undrer... Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. desember 2010 Hva koster det å få sett inn egg du som har i "fryseren"? Masse lykke til:-)
undrer... Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2010 Et spørsmål til til deg m240. Var du til noen UL i "oppkjøringen" til ED?
m240 Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 hei lengter!!! Jeg var på 2 ultralyd hjemme i Norge før ED i Riga. Er nå i gang igjen.Har vært på ultralyd i oslo i dag, det var veldig bra. Skal på 1 ultralyd til i januar. Når er det du skal sette inn Ed i Riga? lykke til .-)
undrer... Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. desember 2010 Kan jeg spørre om hvilken gynekolog du er på kontroll hos i Oslo? Venter mens i slutten av desember. Skal da gi beskjed til Riga, så kunne vi ta det i januar! Å gå fra det offentlige i Norge, til privat i utlandet, må jeg si er som himmel og hav. Hadde kanskje ikke trodd det skulle gå så fort, men vi er bare glad for det. Når begynte du med medisiner før innsetting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå