Gå til innhold

Hvor ofte spiser din nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor ofte din nyfødte (rundt 2 uker) spiser? Hvor mange ganger om dagen og med hvor mange timers mellomrom? Her kan berta sove i 5-6-7 timer før hun våkner og vil ha mat, men om jeg vekker henne hver 2.-3. time for å amme så spiser hun da også. Helsesøster sier jeg må pumpe eller amme oftere enn 4-6 timer, både for min del, og for at det er for lenge for henne å være uten mat i så mange timer. Må prøve å feite henne litt opp, så det er nok derfor vi må gi mat ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg matet vær 4 time jeg. Noen ganger lengre. Jeg vekte han ikke viss han først sov fordi da ble han kjempe sur og ville uansett ikke sove. Han la fint på seg.

Skrevet

Ammet 3 ganger i natt fra midnatt til kl 07, fra da sov hun 5 timer før jeg vekte henne for mat, så åkna hun etter 3 timer og var sulten. Har lest at de bør spise ca 8 ggr pr døgn, så om jeg vekker et par ggr i kveld er vi oppe i 7 ggr hvertfall. Er så redd for at hun får for lite mat, bekymrer meg for at vektoppgangen er så treg.

Skrevet

Det du kan gjøre er å ta hu med ned på hs for å veie hu å se om hu går opp det hu burde i uka =) min gutt gikk alltid opp litt mindre en uke men over det dobbelte igjen neste uke så det gikk opp i hop. Alle legge jo ikke på seg likt uansett. Jeg gikk ofte ned på hs for å veie han for å være sikkert på at han la på seg nok siden han også var veldig glad i å sove.

Tar hu begge brystene når hu først spiser el? min tok begge og tømte de så å si. Jeg hadde ganske mye melk når jeg amma å. Når jeg pumpa meg fikk jeg ut rundt 300 til sammen noen ganger mer. Så var ganske sikker på at han fikk i seg nok.

Skrevet

Ja, hun tar begge, og jeg bytter ikke før hun har ligget en stund, så jeg tror hun tømmer begge. Men så vet man jo ikke hvor mye det er i puppene da, hun vil ha mer etter hver gang, så vi gir litt mme også. I går kveld holdt jeg på med mating fra 9 til halv to ca, flere runder med pupp og masse mme før hun var fornøyd. Skulle vel fylle opp for tapt mat i løpet av dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...