Gå til innhold

Ang jordmødre

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som ikke går til jordmor i det hele tatt? Jeg er 21 uker og dette er mitt første, og jeg går kun til legen. Er det litt dumt kanskje? Får jo ingen informasjon hos legen egentlig, han undersøker meg bare osv. Men jeg har hørt fra andre at det egentlig ikke er vits i å gå til begge...jeg er litt usikker på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142693105-ang-jordm%C3%B8dre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk kun til JM sist gang, men nå gå jeg til begge deler. Men siden jeg er i et risikosvangerskap, hadde jeg "nødt" til å velge begge deler, pga. at de undersøker hver sine ting.

Jeg har en venninde som kun går til lege, og er fornøyd med det. Går vel egentlig bare ut på om man liker legen sin "godt nok", og føler seg komfortabel med å bare gå til lege. Legen er kanskje flinkere medisinsk sett, mens JM fokuserer mer på fødsel, svangerskapsplager som ikke kan helbredes med medisin, f.eks. dårlig søvn på slutten, kvalmeråd, riktig løfting eller bare ting man vil snakke om ang. svangerskapet.

Uansett hvem man velger å gå til, er det viktgste at man føler seg sett, og at man bli tatt godt vare på. Både som kvinne og vordende mamma.

Lykke til!

eg er 21+4, og går kun til jordmor.

syns d er helt greit å bare gå til henne. føler eg får god oppfølging (pga ex.u. og MA) og får svar på d eg spør om. Gikk kun til lege i starten da eg trengte sykemeld pga kvalme, da jordmor ikke kan skrive ut dette. Men d var ingen undersøkelser hos lege.

Du velger nå selv d du føler deg mest fortrolig med vil eg tro, Men tror både lege og jordmor kan gjøre like gode jobber:O)

D kommer jo an på en selv hvilke behov man har ved kontrollene.

Er forresten min nr 2. Første er nå 13 år. Gikk da først til lege, så til jordmor, deretter byttet eg litt på, pga noen "regler" som sa at man skulle innom begge i løpet av svangerskapet.

Går kun til lege, jordmor har ikke kapasitet. Kunne tenkt meg en time eller to hos henne, men får gjøre det beste ut av det hos legen. Har ikke vært fornøyd med legen heller til nå, men får ny over nyttår, så får håpe hun er bedre.

Hadde bare et par timer hosjordmor i forrige svangerskap også. Da ble jordmoren i min kommune langtidssykemeldt, og kommunen satte ikke inn vikar. Men fikk komme til hos jordmor i nabokommunen et par ganger. Følte litt større behov da siden jeg var førstegangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...