Novadona Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Hei, Jeg har ammet i den tro jeg han nok melk i puppene, men kanskje ikke? I går kveld ammet jeg fra begge brystene ettersom det virket tomt/han ble urolig. Jeg tinte derfor opp 150 ml brystmelk, som han tok og har sovnet fint deretter (og sov over fem timer) Jeg har nettopp ammet i dag også en god stund på brystet og han virket tilfreds, men etter bleie virket som han vill ha mere melk. Jeg laget da til 50 ml mme og det tok han i "en" sup!! Har jeg lite melk kanskje, eller vil gullet mitt bare spise og spise for eventuellt å gulpe/spy?
sillyfilly og Olivia Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Økedøgn kanskje La han få det han vil.
mamman til to gutter Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Som hun andre svarer er det sannsynlig at det er et økedøgn. Da vil det ikke hjelpe på sikt at du gir frossenmelk eller mme. La han amme så mye og ofte han vil en stund selvom det er ofte, da vil du produsere mer melk og han vil være fornøyd med det du har. Hvis du er veldig usikker bør du gå innom helsestasjon å få veid han så du er sikker på at han legger på seg som han bør.
LittLykkelig Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Opplevde det samme da min va mellom en og to mnd. Trodde jeg hadde for lite melk, ga han masse mme i tillegg og han ble skikkelig tjukk! Hehe. Kurven hans bare skøt i været og vi er ikke tilbake til vanlig vekt før nå 4 mnd etter! Så vær litt forsiktig. Ville nok heller ammet han oftere enn å gitt mme. Min hadde i allefall ikke magemål...
Pumba78 Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Jeg vet alle sier at man bare skal amme mer så produserer man mer. Men når man har ammet i 90 min om kvelden og ungen hyler av sult og vrir seg vekk da det er tomt, er det fortsatt galt å gi ekstra? Skjønner deg veldig godt som gir litt i tillegg jeg, har gjort det selv.
cadence Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Vesla mi er like gammel, og er ganske umettelig, selv om hun har gått opp veldig bra i vekt og har krysset percentil siden veiing 30/11 til idag. Ho gulper så mye, så jeg begynte å tro at hun ikke la på seg nok. Så feil kan jeg ta hehe- i snitt gått opp 250 g pr uke de siste 3 ukene... Så her regner jeg med at hun gulper opp det som blir for mye for magen:)
Novadona Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2010 Jeg tror ikke det er økedøgn, for det har jeg hatt og da vil han ha pupp ofte. Når han er mett med tillegg fra flaske sover han opp til fire 3 timersøkter på dagen og det gjør an ikke når han vil øker, slik jeg tror da i alle fall. Jeg har i natt igjen gitt melk fra to pupper for deretter å tine opp brystmelk og gitt han (100 ml ekstra), da blir han rolig og sover søtt videre. Gutten min er forøvrig sagt av legen å være "slank" Han er 2 mnd, 4740 gram og 61 cm. Jeg har handlet inn NAN sin melk i dag, jeg tror jeg kan ha for lite melk, eller kan det kanskje være at han er blitt vant å få melken "lett", siden han har fått fra flaske?? Han blir jo så sur ved puppen på slutten av sugingen, vrir av og hekter på i ett sett!!
millie+2klumper Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Når han vrir av og hekter på igjen og bare styrer, er du sikker på at han ikke bare skal rape litt? Det er lett og tenke at en har for lite melk men som oftest så har en faktisk ikke det. Men jeg ville forhørt meg med helsestasjonen visst jeg var deg.
Ane Elise Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Skjønner utmerket hva du mener, for det samme problemet har jeg også med lille nurket mitt. Merket først de to siste dagene at han sluker morsmelk som bare det og enda er han ikke fornøyd:( Tidligere var det nok å amme kun fra den ene puppen (bytte det om hver gang han skal ha mat), men nå må jeg amme fra begge, og enda VIL han ha mer, skriker og hyler de to siste nettene. Kanskje jeg skal også handle inn NAN sin melk og spe på, for jeg tviler sterkt på at melkeproduksjonen min vil gå så mye opp som det vil ha det til selv om jeg prøver å amme oftere enn tidligere. Men hvor kan jeg få taki NAN sin melk?! På vanlig daglige butikk?! Er førstegangs fødenden....
Novadona Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. desember 2010 Jeg ble litt sjokkert over å se at min lille klarte å spise 100-150 ml utenom begge puppene mine på natta, føler nesten jeg har sultet han!! NAN finner du de fleste plasser tror jeg. jeg handlet min på bunnpris. Husk å få den pakken som er ment for de minste babyene. Jeg har en gang før prøvd en mme fra apoteket, men den reagerte lille veldig på, fikk magevondt. (husker ikke hva den heter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå