Gå til innhold

Smaksprøver til baby 4 mnd. Erfaringer? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har snuppelura her i huset begynt å få litt smaksprøver(starta i går). Hun er ca 4 mnd og 2 uker gammel nå. Kjøpte Havregrøt ris-hvete som det står på pakken. Denne skal blandes med vann, men jeg tar i litt morsmelk også. Hun går vel og merke godt opp i vekt, så jeg gir ikke mat fordi hun trenger så mye mer næring. Håpte bare på litt mer nattero...(gjesp).

Jeg har tenkt å bare gi forskjellige smaksprøver frem til det liksom er "meningen" hun skulle begynne med fast mat, nemlig 6 mnd(eller før hvis jeg ser hun trenger mer mat). Da har jeg tenkt å øke til skikkelige fulle porsjoner. Er det flere som har gjort/gjør slik? Jeg er nemlig så redd for at brystmelken skal minke, for jeg vet jo den gjør henne så godt. Har foreløpig gitt henne et par teskjeer på dagtid for å sjekke om hun tåler maten. Deretter skal jeg gi noen skjeer før hun legger seg på kvelden. Selvsagt pupp først(og etter om hun vil ha).

Vil la henne smake forskjellige grøter, grønnsaksmoser, fruktmos osv osv.

Ja jeg er så grønn atte. Kommer til å bare prøve meg frem. Men setter pris på erfaringer :-)

Når begynte dere, hvor mye, hvor ofte osv... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også veldig på! Har en gutt på 4 1/2 mnd. Vi har ikke begynt med noe annet en mm enda. Men tenkte snart å begynne å la han få smake litt, men er så usikker på hvordan!

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre som deg:) Det blir bare smaksprøver, slik at han venner seg til fast føde til han er 6 måneder:) Vi begynte med most potet, men det ville han ikke ha, så da gikk vi over til grøt. Og det vil han ha:) Han har fått 3 skjeer i en uke nå. Så i morgen skal vi prøve noe nytt, brokolimos! Jeg kommer til å fullamme til 6 måneder, for han er stor og legger godt på seg, så han trenger ikke ekstra næring. Nattevåkinga skal jeg fint klare noen måneder til, er blitt så vant til det nå at;)

Ammer alltid før smaksprøver, og blander alltid ut grøten og det andre jeg gir han med kun morsmelk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...