Næddy Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Hei alle sammen! Jeg er nylig blitt tobarnsmamma. Fdte for snart fire uker siden. Første gutten min er litt over tre år. Første gutten hadde kolikk og den barseltiden og de tre første månedene generelt sitter veldig godt igjen fra den tiden. Husker ting ble veldig bra da han var rundt tre og en halv mnd - fire mnd. Ting og rutiner kom liksom veldig av seg selv. Det som nå er at denne gutten er en god del roligere, sover en god del på dagen og våkner kun en gang for natten. Han er i grunnen veldig lett og forutsi og sutrer han - er det stort sett fordi han er trøtt. Jeg ammer ikke da han reagerte på alt jeg spiste (noe nr 1 også gjorde - da tok det bare litt lenger tid før vi fant ut av det) så han får Nutramigen med VELDIG god effekt, Magen er hvertfall kommet i gang av seg selv. Det som nå er at jeg har kommet inn på feil tankespor, Jeg tenker HELE tiden, på alt mulig. Er han urolig i bilsetet får jeg helt noia.. "Tenk om han ikke venner seg til det, skal han skrike slik i all evighet til han blir litt eldre" Det samme gjelder vogn, det ok en time før han roet seg i vogn i går. Begynner da og stresse rundt dette, "skal han ikke venne seg til vogn" osv osv... Det verste oppi dette er at alt var MYE verre sist og det gikk seg så fint til. Cluet oppi dette er at jeg tror selv at jeg har "glemt" litt hvordan det egentlig var, og når det først er litt skriki og skråk grøsser jeg og får flashback fra forrige gutt, Har hatt en uke med et vanvittig tankekjør og mye tårer, men det har gått seg litt til for min del. Jeg er livredd for at ting ikke skal bli bedre og på hvordan dette skal ende. Jeg vet jo at det vil bli bra, At han tilslutt også vil bli en smilende skjønn liten sak, men akkurat nå føler jeg at det er så lenge til. Jeg klarer liksom ikke helt og nyte denne første tiden (ikke skyt meg...) og det er slitsomt og gå slik. Ser i grunnen frem til de tre første månedene har passert.... Flere som har hatt det slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå