Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Hvilken vei skal den ligge inni ovnen, hvilken side skal være opp liksom? På esken sto det også at den var en pose med innmat med. Hvor er den? Inni kalkunen eller? Finner ikke noe pose jeg..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 let inni hulrommet til kalkunen. Den skal steke med brystet opp, klin den inn med smoer og dekk den til med baconstrimler, stikk gjerne smoer under skinnet ogsaa i klumper. gni hulrommet med salt og sitron og finn gjerne en oppskrift for stuffing med boedsmuler og krydder og urter. Dekk til med alu folie halvveis i steketiden og ta det av de siste 5-10 minuttene. bruk steketermometer, og la den hvile gjerne opp ned (med brystet ned) i 20 minutter foer du deler den opp
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 nå skulle jeg funnet artikkelen om å steke den i oppvaskmaskina .-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/--Kok-julematen-i-oppvaskmaskinen-1214427.html
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 - skrekk- Når du sier det så har jeg også lest om noen som brukte oppvaskmaskinen til matlaging.. kalkunen skal stekes med brystet opp samme som kylling, det skal ligge en liten pose inni kalkun. Jeg har aldri stekt kalkun jeg. bare brystet men har veldig lyst å prøve.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Hvis du leser gjennom det heftet som også fulgte med i esken, så får du utførlig veiledning til hvordan du skal gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 For all del ikke bruk bacon!! :S *grøss* Nok gris i jula, om man ikke skal blande det inn i kalkunmåltidet også!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Tusen takk for svar Har lett etter posen med innmat, men finner den ikke. Så det har nok skjedd en feil at de ikke har lagt den inni. Hehe har til og med lyst med lommelykt inni kalkunen, men ingen pose. Hehe tror jeg holder meg til stekeovnen jeg HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå