Gå til innhold

Tette melkeganger...au au...gode råd?

Anbefalte innlegg

Jeg har fryktelig vondt og det kommer og går...nå har det blitt værre igjen...Har klumper som ikke vil slippe taket...

Dette gjør jeg

- drikker mye vann

- dusjer med masasje på klumpene

- Lecidin ? kapsler fra helsekost

- ammer ofte i ulike stillinger

- nesespray

kommer ikke på mere..men driver med dette hele dagen nå...

Andre nyttige erfaringer?

Hjelp! Vil unngå brystbet få dager før jul...det meste av forberedelser går rett vest nemlig!

Ikke lett med amming alltid...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142692081-tette-melkegangerau-augode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har et tips til å komme med som har hjulpet meg! Veldig viktig å ikke massere uten at melka renner for da lager du bare flere tette ganger. Det jeg har gjort når det er blitt tett/begynnende betennelse er å la mini suge mens min kjære masserte brystet samtidig. Det er ikke så lett å massere selv, men vis du får til det så er jo sikkert det enda enklere, mens som sagt la mini suge samtidig som du masserer. Legg gjerne på en varmepakning på før amming for å løse litt opp...

Masse lykke til og håper du unngår betennelse! Amming er ikke lett men utrolig letvint når det funker så stå på!

Føler med deg! Dette var hverdagen min i lange tider med førstemann, selv om han var vårbaby og det var godt og varmt den sommeren....

Har hatt tendenser nå med andremann også, men nå har jeg gjort meg noen erfaringer, og får tatt det så tidlig at jeg slipper mye vondt.

Mitt aller beste tips er å bruke Ammehjelpens varmeputer på de områdene der det er ømt/hardt - eller der du aner at det er noe på gang. Legg dem på en liten stund før amming, og hold dem der mens du ammer /evt pumper). De løsner vondtene med en gang på meg nå. Brukte varmeflaske og sånt før, men disse varmeputene er mye mer effektive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...