Gå til innhold

hjelp. har fått mens, men testen viser GRAVID

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,ser at deter en annen lik historie på forumet..vel jeg er nå i samme situasjon. jeg har fått mens, bløddi 2 dager. men allikevel tok jeg en test nå. jeg måtte se det svart på hvitt at testen skal vise negativ. men nå fikk jeg en overraskelse, det står gravid. hva betyr dette?? er det noen sjanser for at dette er en realistisk god nyhet?? jeg har testdag på tirsdag, om to dager, hadde inn sett for vel over to uker tilbake. hva gjør jeg?? deter en søndag også..huff...!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan bety to ting, enten du har vært gravid og dette er en tidlig SA. Eller du er fortsatt gravid men du blør av en eller annen "ufarlig" grunn. Det er mange kvinner som tror de får mens, så er de gravide og alt går bra (jeg kjenner personlig en del kvinner som har hatt dette). Men, realistisk sett, så er blod ikke noe godt tegn og sjansene er desverre størst at dette har vært en veldig tidlig graviditet som har gått galt. Men, håpet er ikke helt ute, så jeg krysser fingrene for deg og håper på det beste. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bedt om en HCG test på mandag og på onsdag, for å se om det er dobling/tredobling av verdiene eller om verdiene går ned. (Jo tidligere i svangerskapet, jo fortere HCGen stiger, så den kan tredoble seg helt i starten.) Masse lykke til!

Skrevet

Har trodd hele tiden at du er gravid jeg ;) Så nå håper jeg at spiren(e) holder seg der. Satt du inn ett eller to egg? I tilfelle kan det være den ene du blør ut, men blødningen kan være helt ufarlig også :)

Lykke til!

Skrevet

takk jenter, jeg klarer ikke å gi op håpet ennå, spes etter at jeg har testet positivt. HCG blir sjekket gjennom blodprøve ikke sant? kan jeg gjøre det hos fastlegen min? eller må jeg til sykehuset? jeg har kun 1 egg som jeg ruger opp, så det er enten eller..skulle ønslke jeg kunne gjøre det allerede i dag..men det er søndag!!! :(

Skrevet

Legene sier at man skal ikke teste for tidlig siden det kan "henge igjen" hormoner etter eggløsningssprøyte, men personlig har jeg veldig lite tro på det. Tror at det er svært få sjanser å teste positivt hvis man er ikke gravid. Selv testet jeg positivt 2 dager før egentlig testdag. Og er i uke 9 nå. Prøv å "google" på blødninger i tidlig svangerskap. Kanskje du stresser deg litt mer ned. Blødninger trenger ikke å være farlige. Kjenner ei som blødde friskt blod i alle sine graviditeter og har 3 barn nå. HCG kan tas hos fastlege. Bare si at du bekymerer deg mye osv. Ser at en skriver til deg her at HCG tredobles på 2 dager. Det er ikke helt riktig. Den skal dobles men det er også veldig individuelt. I hvert fall hvis alt sånn som det skal være, så HCG`n må stige godt. Bare prøv å slappe av. Vet at det er ikke lett men tenk positivt og prøv å konsentrere deg med noe annet. Har du noen time hos din gynekolog? Eller hva var planen egentlig etter testdato?

Skrevet

jeg tilhører ullevål, og jeg fikk beskjed om å teste 3 uker etterpå, og det blir på tirsda 21/12. Jeg hadde tenkt å vente med å teste, men gjorde det nå bare pga mensen. jeg prøver å holde meg rolig, mannen min er bortreist så jeg føler meg så alene nå. Jeg ringer fastlegen imorgen, og får mase meg til en blodprøve. Jeg har forsatt håpet..jeg skal søke på nettet, takk for tipset. det er vårt første forsøk, og jeg føler meg litt lost...jeg har ingen avtale med gynokologen. etter test skal jeg ringe ullevål med svaret..og hvis positiv, så blir det UL i begynnelsen av januar engang..nå er jeg bare så skremt..:(

Gjest To små gull♥
Skrevet

Jeg blødde flere ganger i begge mine svangerskap. Flere ganger i løpet av de første 11 og 16 ukene, hadde mange kratige blødninger, le til og med innlagt den ene gangen. Mine er også ivf barn, og alt gikk fint.

Gyn sa til meg at hvis blødningene går over til brunt (gammelt blod) etter et par dager og ikke eskalerer og blir kraftigere er det mye større sjanse for at det går bra. Jeg vet hvor grusomt den uvissheten er. Ønkser deg masse lykke til, håper spiren klorer seg godt fast.

Du kan ta hcg på legekontoret men som regel tar det noen dager før du for svar. Kjøp deg to clearblue tester med sterker. Ta en på morgenurin på mandag, og en på morgenurin på onsdag. Da vil du kunne se om streken blir sterkere

Skrevet

Jeg testet HCG hos fastlegen, det var ikke noe problem. Fikk svar 1-2 dager etter testen tror jeg. Det er avhengig av labaratoriet og kommunikasjon mellom legekontor og lab. Du kan i hvertfall ikke vente til januar, det er uutholdelig. Alternativet er å ta en UL hos gynekolog om ca. 1 uke. Lykke til!

Skrevet

Jeg testet HCG hos fastlegen, det var ikke noe problem. Fikk svar 1-2 dager etter testen tror jeg. Det er avhengig av labaratoriet og kommunikasjon mellom legekontor og lab. Du kan i hvertfall ikke vente til januar, det er uutholdelig. Alternativet er å ta en UL hos gynekolog om ca. 1 uke. Lykke til!

Skrevet

jeg skal på ferie på onsdag, reiser bort for to uker. jeg må finne ut av dette før jeg drar:( jeg har en CB test igjen hjemme, men den er ikke med streker, kun GRAVID eller IKKE GRAVID. herregud, jeg er så nervøs. jeg skal opp tidlig imorgen, ta den testen og lyser den gravid igjen skal jeg ringe fastlegen min. jeg får ikke sove i natt! helt ærlig innerst inne tror jeg at løpet er kjørt, jeg har både blødning som vart i to dager + menssmerter. ja jeg leser ulike historier på nettet, og det er det som har gitt meg håp. nå er det bare å se hva testen viser imorgen, og så får jeg ta en tlf til ullevål også. hjelp....:(

Skrevet

Ny test: POSITIV igjen. hjelpe meg..har ringt fastlegen, har fått time 14.00. ullevål har ikke tlftid før 11, og jeg kommer ikke igjennom hos gynokologen..snakk om å møte unødvendige hindringer..jeg vil bare vite om min lille spire har overlevd og festet seg..er det så mye å be om?? :(

Skrevet

Min historie du sikter til tenker jeg.

Jeg blødde i 1,5 dag, klumpete og rart. Men eneste måten og finn det ut på er 2 blodprøver.

Det gikk ikke for meg, men andre har det jo godt bra for.

Lykke til, krysser fingrene :)

Skrevet

Hvordan går det med deg? Er du her eller er du på ferie? Håper det gikk bra for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...