Gå til innhold

føler meg latterliggjort på poliklinikken. Jeg har faktisk ANGST! Annengangsfødende..

Anbefalte innlegg

Legen min henviste meg til fødepoliklinikken for samtale i forbindelse med at jeg ønsker planlagt KS ved neste fødsel. Grunnene er mange, men sist gikk jeg 14 dager på overtid og ble igangsatt og fødte etter 2 døgn i smertehelvete... Selve igangsettingsprosessen var så smertefull for meg at jeg nesten anser den som verre enn press-riene. Følte meg som et kjøttstykke som de bare behandla akkuratt som de ville, og ingen hadde tid til meg, utrolig fullt på føden. Jeg måtte til og med i igangsettingsprosessen dele rom med en annen fødende med rier, for det var så travelt. Denne andre fødende damen var attpåtil en jeg kjente veldig godt fra før, og det var ikke akkuratt særlig hyggelig. Lite privatliv for å si det mildt... Jeg fødte til slutt en gutt på 4,5 kg...Endte opp med 14 dager på intensiven med lillegutt som ikke hadde det noe bra, babyen ble tatt ifra meg etter 2 timer på sykehushotellet. Dette sykehusoppholdet er det verste jeg har opplevd i mitt liv.. jeg klarer ikke å tenke på det uten å gråte.

Jeg har termin nå i slutten av januar og ble i desember henvist til føden for å snakke om keisersnitt. Snakket med jordmor en gang som henviste meg til lege. Legen nektet å gå med på keisersnitt, hun mener jeg bør tenke meg om enda lenger, og hun mener det skal være mulig å bli kvitt min angst, og hun mener bestemt jeg skal føde igjen. Jeg er så skuffa jeg har ikke ord. Går en jul i møte der jeg tenker på fødsel daglig og er livende redd. Neste samtale er tidlig januar og jeg er jammen ikke lovet at jeg får keisersnittdato da heller, selv om jeg er akkuratt like redd ennå. Jeg føler meg urettferdig behandlet og jeg er utrolig lei meg for å ikke bli trodd. Jeg har det fryktelig vanskelig psykisk nå, og jeg har en sønn på bare halvannet år jeg skal ta meg av i tillegg...

Er bare så lei meg at det finnes ikke ord. Jeg kan ikke forstå hvorfor mine grunner ikke er gode nok til å la meg få "fred" i sinnet, slik at de siste ukene kan bli mest mulig behagelige... :(

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...