Gjest Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Bebis her i huset er flink å legge seg, er i seng til kl 19, og sover hele natta. Det vil si, morgenen hans begynner 5! Jeg er ikke så keen på å stå opp så tidlig! Har prøvd dette: - la han gråte i senga og gi smokk, for å se om han roer seg (men han SKAL opp og ha mat da) - Gir han mat i våres seng, helt mørkt i rommet og ingen snakker til han i håp om at han skal sovne (men neida, når melken er tom, slapper han av litt i kanskje 10 min, men da hyler han og skal opp. Da han kommer på stua, legges han på gulvet for å leke. Da er han kjempefornøyd, og trenger ikke mer oppmerksomhet. Koser seg bare) - Har prøvd å gi han mat, legge over i vogn og vugge i søvn - reagerer som punktet over... SKAL opp.. Han legger seg igjen etter 1-2 timer, men han er den klassiske 30 min soveren som d har vært endel tråder om:) Noen som har tips?
Gjest Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Bør vel legge til at han er 6 mnd og sover på eget rom:)
Rafaella Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Punkt en er iallefall å la være å ta opp barnet. Jenta vår våkner ofte i fire fem tiden, og er lys våken, men hvis vi lar henne ligge en stund sovner hun igjen. Men det kan ta lang tid før det skjer.... Bruker han smokk, er det bare å putte i vei. De tåler å skrike litt når de er blitt så store, og du hører forskjell på om det er fordi han har vondt, eller bare fordi han vil opp. Min erfaring er iallefall at de fort lærer seg hva som funker, og får de komme opp når de måtte ønske det, uansett når på døgnet det er, så vil de fortsette å "kreve" det. De må rett og slett lære at det fortsatt er natt kl fem:-) Er kanskje ikke alle det funker på, med det er et sted å begynne.
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Takker for råd Rafaella:) I morges våknet han nærmere 6 så da var d rimelig enkelt å la han ligge der, for så å bli tatt opp klokken 6. Han gråt ikke kraftig, kun sutret og klagde:) Jeg er stålsatt for å gjøre dette hver morgen nå, så får vi se. Skjønner at d kan ta en stund før bebis skjønner d:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå