Marsipanmor Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Jeg er så bekymret for om jeg mister melk.. Mini er 4 uker nå.. vi slet litt med amming i starten, tok ca en uke før vi fikk det skikkelig til (måtte pumpe).. De siste dagene føler jeg at jeg mister melk.. Puppene mine virker "normale" igjen... da melka om for fullt etter fødsel merket jeg at de ble tunge og store.. nå er de ikke det lenger.. En annen ting er at den puppen jeg ikke ammet med lakk veldig før, det gjør den ikke lenger... om natten da jeg skulle på do kunne jeg også oppleve at det rant.. det gjør det ikke lenger.. Hvis jeg klemmer på de for å få ut melk siver det ut (spruter ikke).... Er dette normal eller kan jeg miste melk?? Det er ikke mange dager siden jeg veide mini, og vektoppgangen er tilfredstillende... hs mener jeg ikke skal bekymre meg, hun så på mens jeg ammet og mente jeg hadde nok.. men føler kanskje det er litt standard frase... Jeg synes mini er litt mer urolig til tider... i dag f.eks. har han hengt i puppen nesten hele tiden.. virker som han aldri blir helt fornøyd... lurer litt på å prøve å pumpe ut da mini har sovet et par timer for å se hvor mye som kommer ut... har lest at det ikke er vanlig å bare miste melk.. men at stress og bekymring kan gjør at en gjør det.. lurer på om jeg kanskje kan være litt for stressa og bekymra til at det kan ha skjedd meg... :S han sover forøvrig bra om natten.. våkner hver 3. time for mat, som han alltid har gjort...
Mellirs ♂ '10 Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Akkurat slik var det med meg og, men jeg mistet ikke melk i det hele tatt, var visst helt normalt. Melkeproduksjonen stabiliserte seg bare, hadde ikke spreng hele tiden og lakk ikke så mye mellom ammingene som jeg gjorde helt i begynnelsen, hvor melkeproduksjonen er på topp. Nå, 4 mnd. etter fødselen så har jeg omtrent aldri spreng, merker ikke noe til at jeg lekker, og puppene føles tomme hele tiden (unntatt om morgenen). Men jeg vet at jeg har mye melk, lillegutt la på seg 1 kg. fra 3 til 4 mnd. Det med at babyen virker urolig og ufornøyd, det kan jo være at han har økedøgn? Uansett så hadde jeg prøvd å legge han til ofte, og pumpe ut "restene" etter hver amming, og noen ganger imellom ammingene. Da øker nok melkemengden ganske kjapt skal du se Lykke til!
Marsipanmor Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2010 Takk for svar:) var godt å høre... forhåpentligvis er det slik her og.. jeg kan jo prøve å pumpe etter han har spist.. men det går kanskje bare en halv time før han vil ha puppen igjen, så håper jeg ikke pumper ut det han skal ha..
vimm Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 støtter svaret du fikk. Hos meg har det enda ikke sprutet melk, jeg lak bare litt de 2-3 første ukene og jeg har sjelden spreng. Ca hver andre uke har vi et par økedager der han aldri blir fornøyd, suger og sovner ved puppen hele tiden, men får ikke ro til å sove lengre lurer. Når de dagene er over er det ro igjen og han spiser seg god og mett, tydelig at jeg får mer melk. Jeg pumper ikke, lar han helt og holdent styre etterspørsel og tilgang. Han har fin vektoppgang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå