Gjest Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Mini er nå 3,5mnd og vi har snakket litt om når det passer å få nr 2.. Vi har lyst på 2 tette, men ikke 'for' tette heller.. Hva tenker dere? Noen som allerede er gravide?
Gjest Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Allerede gravid! Uplanlagt! Litjgutt er 6 mnd. Blir vel 14 mnd mellom dem! Alle rundt oss er kjempepositive inkl mannen, mens mamman (altså jeg) er veldig skeptisk og ikke klar for å gå gravid igjen.... Jeg ser d positive med to tette, men om d kan anbefales kan jeg ikke svare på (enda:) )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 2- 2,5 år aldersforskjell er det beste tror jeg. Her er det akkurat 2 år mellom jentene (23 mnd), og jeg ville ihvertfall ikke hatt dem enda tettere- fordi de fleste 2-åringer sover natta gjennom, mens mange 1-åringer våkner litt på natta fortsatt- og nattevåk med 2 små frister lite 2 års aldersforskjell er likevel såpass lite at de vil få masse glede av hverandre i oppveksten, mens 3-4 år mellom kan gjerne bli litt mye igjen. Det kan også være greit å huske på at det ofte er ganske så mye mer slitsomt å gå gravid med nr 2, siden man da ikke kan ha fokus på seg selv, men den lille babyen man har fra før; og det er ikke bare til å slenge seg på sofaen hvis man er litt dårlig en dag liksom. Og en ting til; babyer på 3-4 mnd er relativt enkle å ha med å gjøre, de sover store deler av dagen og ligger stille på matta si når de er våkne- dette vil jo endre seg etterhvert som de blir eldre; de slutter å sove så mye på dagen, blir mer aktive og må løpes rundt og passes på konstant- dette kan jo være greit å ha med i beregningen om man tenker på to supertette hehe;) Kan forøvrig legge til at de første 3 mnd med jentene våre har gått som en drøm- null sjalusi, eldstejenta forguder lillesøstern sin og jeg slipper nattevåk med 2 stk siden eldstejenta stort sett sover natta gjennom nå. Deilig! Det blir nok bra uansett hva man velger, men dette var ihvertfall mine tanker om temaet=)
Gjest Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Yes, vi har snakket litt om temaet og kommer til å sette i gang prøvingen når poden nærmer seg året. Han er 8 mnd nå Jeg ble uplanlagt gravid på p-piller for litt siden men mistet desverre. Det var vannskeligere en jeg trodde og det ble noen tøffe uker. Jeg er oppvokst med tette søsken og har et helt fantastisk forold til de Jeg synes det virker mer slitsomt å ha en 2-3 åring og en nyfødt. Etter som de vokser seg til blir de til slutt "jevngamle" og har behov som kan likestilles til en viss grad Lykke til
Mjølkekua Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Vi har ganske nøyaktig 1,5 år i mellom og det har gått såå fint! Nesten litt overveldende, for jeg hadde forberedt meg på litt mer mas.. Men det kommer nok når snuppa lærer seg å krabbe/gå og sover mindre... Meen nå har jeg fått ei veldig snill jente. Hadde nok vært noe annet hvis hun hadde kolikk. Det er veldig koselig med to tette, og vi kan allerede se at de har knyttet et tett bånd. Ordentlig glade i hverandre! obs! Det er et pluss om den største sover natten igjennom og kan gå før neste popper ut ;-)
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Jeg er også gravid igjen Guttungen er 9 mnd og har termin 30.april Blir 13 mnd mellom dem, blir spennende med to tette
LittLykkelig Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Hvis jeg selv kan velge så vil jeg ha 3 år imellom. Da er storebror ferdig med babyutstyret, kan gå ved siden av vogna og er bedre i stand til å forstå alt som skjer. Tenker det er greiere å gå gravid med en 2,5 åring i tillegg enn en som er yngre. Litt fordi jeg var veldig plaget med bekkenløsning og det ikke frister så veldig med mye løft osv. Er veldig glad i å være mamma, så har litt lyst til å hive meg rundt og få nestemann allerede nå. Men økonomisk er det også greit å få unna litt gjeld før vi evt blir 4. Skal også la parforholdet komme seg litt på bena først. Og jobbe litt i nyjobben. Men synes det er utenkelig å "bare" få ett barn og håper jeg kan gi han et søsken
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Ja, vi har planene klare, men vi ønsker ikke to tette. Jeg vil nyte denne første tiden med sønnen vår. Jeg gleder meg til å bli gravid igjen og oppleve dette en gang til, men jeg sov meg igjennom de første 16 ukene av graviditeten og jeg vil ikke sove meg igjennom permisjonstiden med sønnen min! :-) Hvis vi er like heldige som forrige gang (ble gravid på første forsøk), så kommer ungen februar 2013! Hehe.. Men vi får se hva som skjer. Jeg er vel egentlig litt opptatt av at ungene skal være selvstendige og ha egne venner og slik, og kanskje få litt pause fra hverandre i hverdagen. Jeg håper de kan knytte nære bånd uansett hvor stor aldersforskjellen er. De vil jo være søsken! Men jeg vil ikke ha større forskjell enn 3 år da.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. desember 2010 #9 Skrevet 20. desember 2010 Vi har snakket om det en stund:) Vi har bestemt oss for at når mini er 2år(april 2012) skal jeg slutte på p-pilla og vi skal starte prøvingen igjen. Jeg for min del kunne startet nå(poden er 8,5mnd), men mannen vil vente litt så da venter vi litt:)
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #10 Skrevet 20. desember 2010 Takk for mange gode svar:) Jeg tror nok det lureste er å vente litt ettersom jeg hadde et ganske tøft svangerskap som endte med igangsetting og en tøff barseltid. Det er jo mulig det blir slik igjen... Mannen er klar for å begynne å prøve når mini nærmer seg året. Vi har vært superheldige med en baby som har sovet natten gjennom fra dag 1, og fra 2mnd har sover til 10 tiden uten mat!! Vi har og sluppet unna alt som heter magevondt og har en smilende og glad baby. -Så det gjør det jo litt fristende å få en til snart, men jeg må minne meg på at det er langtifra sikkert vi blir så heldige med nestemann;) Kjenner jeg er skikkelig babysyk! Hehe.. Men jeg nyter tida sammen med mini da, skal virkelig nyte de siste månedene av permisjonen så kan vi kanskje bli gravide igjen til våren?! Tenker 2 år mellom er det beste;)
Mamma's Magic Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 Å herlighet!! Jeg har ei jente på 5 mnd, og nummer to er VELDIG langt unna for min del. Kjenner jeg får panikk ved tanken. Nå hører det med til historien at lille har hatt kolikk inntil helt nylig, og fremdeles er det utrolig slitsomt med soving o.l. Mannen min sa her om dagen at han hadde tatt livet av seg om jeg hadde blitt gravid nå!! Ganske ekstremt å si noe sånt, og han hadde sikkert ikke gjort det, men jeg skjønner han veldig godt. Etter det rotteracet vi har hatt/har, er det SISTE jeg tenker på å få en ny baby, det hadde bare ikke gått. Håper vel på en til en gang, men det blir nok ikke før om noen år. Heldige dere som har det så greit at dere tenker på nummer to etter bare noen måneder!
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #12 Skrevet 20. desember 2010 Huff, føler virkelig med dere og er veldig takknemlig for at vi har sluppet unna! Det er jo det som er litt "skummelt" med 2 så tette, man kan jo få en baby med kolikk og andre "ting" mens man har enda en liten en å løpe etter...
millie+2klumper Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 hehe. Du kan ikke mene at du er babysyk når du faktisk HAR en baby på 3,5 mnd vel? Jeg ville hvertfall nytt den tiden du har med babyen din nå og ikke begynt og stresse med prøving og et gjerne hardt svangerskap? Men det er min mening.. Du må jo selvsagt velge selv:) Her har vi nøyaktig to år mellom de og det er jaggu meg tøft nok. Men håper jo på at jeg får masse igjen for det om et år el to:) Og nr 2 var laaaaangt i fra like "snill" som nr 1. Bare sånn at det er sagt! Og sånn tror jeg det ofte er. Man har ingen garantier.. Men lykke til:) Nyt tiden med babyen din nå:=)
millie+2klumper Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Leste visst ikke skikkelig etter jeg. Ser jo at du har bestemt deg for og nyte permisjonstiden og ha en 2 års aldersforskjell;) det er sikkert lurt det. Men hver obs på litt sjalusi. Det sliter vi hvertfall med her i gården. Og det er ikke noe kjekt:/.. men det går seg vel til:) Og det er jo absolutt ikke alle som merker noe til det ,men ville bare nevne d siden vi har 2 års forskjell her og:)
Gjest Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 Også må man være forberedt på at det kan være 2 stk inne i magen slik som vi fant ut i går:) D hadde ikke vi tenkt på!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 21. desember 2010 #16 Skrevet 21. desember 2010 her har vi 3år mellom nr 1 og nr2, jeg syntes egentlig det var litt mye. nr 2 er 4mnd nå å hadde jeg hatt fast jobb hadde vi nok begynt å prøve på nr 3. permisjonen min er ferdig i slutten av mars, så når jeg har fått meg fast jobb etter dette kommer vi nok til å starte prøving på nr 3, håper det blir ikke så mye lengre enn at nr 2 er rundt 1år
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 21. desember 2010 #17 Skrevet 21. desember 2010 oiooi, 2 stk, såpass ja!! Grattis så meget, dette skal dere klare vettu- dobbel jobb, men også dobbel glede Og jeg skulle si ang. nattesøvn HI, så er det jo ofte slik at selv om babyen sover hele natta de første månedene, så er det dessverre ingen garanti for at de vil fortsette med det videre fremover da;) Er ihvertfall mange som opplever at babyen begynner å tulle mer om natta etterhvert som de blir eldre, selv om noen selvsagt er så heldige å slippe unna det også, men slikt kan man jo ikke vite på forhånd. 2 år blir sikkert bra, det har ihvertfall vært perfekt for oss=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå