Gjest Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Vi har i samråd med hs begynt å blande i litt risgrøt i melka (mme) på kvelden. Mini er 3,5mnd (og ganske stor og rund;)) Men så ser jeg noen skriver her at det er melkepulver i grøten og at man da ikke skal blande det ut i melk men med vann. Gjør vi det da feil om vi lager 150ml mme og har oppi et par skjeer risgrøt? Hvordan gjør dere dette? Og dere som begynner med tynn grøt. Hvor tynn er den? (skriv gjerne mengde vann i forhold til pulver om dere kan!) Setter veldig stor pris på svar for ble litt usikker her nå...
Mellirs ♂ '10 Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Jeg kan vel egentlig ikke svare på noe av det du spør om, tenkte jeg bare skulle skrive hva vi gjør Vi gir velling om kvelden. Bruker da Holle sin hirsegrøt fra 4 mnd., denne er ikke melkepulver i og skal blandes med mm eller mme. Den er i tillegg økologisk, som jeg ser på som et pluss. Vi blander i ca. 1 teskje pulver per. 50 ml. mm. Han får fra ca. 150 ml. til 200 ml., alt etter hva jeg klarer å pumpe ut. Kan godt hende at vi bruker mye pulver i, men det er det som passer for oss
Gjest Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Vi lager velling ved å blande grøtpulver i mme. Vi begynte også med risgrøt, kan ikke skjønne at det skal være noe problem så lenge det bare er noen skjeer. Vi har pleid å lage 150 ml mme og blandet i 6 teskjeer grøtpulver. Vi begynte med smaksprøver på tynn grøt rett før han var 4 mnd, det tok 2-3 uker før han skjønte noe av dette med å spise av skje. Laget smaksprøver av 2 ss pulver og 7-8 ss vann, da ble den passe tynn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå