anette staiiiiii Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Står opp klokken 07.00 Sove kl 09.00 Våken 10.00- Grøt+litt vann å drikke Sove igjenn 12.12-30 litt pupp før Våken 13.00-13.30 Får litt yoghurt 5-6 mnds glass,litt vann å drikke så er han våken til halv 4-4 litt pupp innimellom Sover til ca 16.30 og da er det grøt ca 17.30-18.00 ett sted.Litt vann å drikke' ' Så bad og kvelds pupp og natta ca 19.00 han drikker fantastisk lite pupp,og skal ikke ha flaske med mme,eller mm... Så da er mitt spørsmål,må han ha mm eller mme??så lenge han drikker vann eller sviskesaft?har fullammet han frem til 4 mnd... Vi leker jo selvfølgelig inni mellom dette og da,og alt masse annet gjøremål i mellom- Noen som vil komme med noen innspill,noe jeg bør gjøre annerledes??tusen takk for svar
2010 Mammaen Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Ja, han må ha mm eller mme. Prøv å få i han mest mulig. Gi gjerne melk til grøt og vann til andre måltider. De små trenger ganske mye kalsium når benbygningen deres vokser så mye som den gjør det første året. Slenger på noen tips her jeg... Tips er å gi pupp rett etter søvn (når han er litt groggy). Evt i mørkt rom. Flaske med melk tidlig morgen før vi går ut av sengen og slår på lyset funker bra her i huset (har hatt melkenekt vi også i en perode - men han frikker 1 hel flaske nå...), Prøv å gi melk fra kopp, og ikke flaske til maten - det kan være mer spennende. Når du gir grøten kan du gi 2 skjeer grøt for hver gang du tilbyr melk å drikke. Ikke lag grøten for tynn- da blir det nok væske gjennom den og han vil ikke drikke. Med litt tykkere grøt vil han nok drikke mer. Lykke til :-)
bitthen Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Du kan ogaå anskaffe en grøttype som blandes med mm eller mme i stedet for vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå