-Ma78- Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Hun har veldig mye puss, klarer ikke åpne øynene etter hver lur. Skylt med saltvann siste 3 dager men bare forverret seg, har hørt at man er gått bort fra å bruke morsmelk...? (hvorfor?) Kan jeg bruke mine egne Kloramfenikol øyedråper som jeg brukte selv for en ukes tid siden? Har så lyst å få dette bort...må jo være vondt for henne....
saa09 Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Jeg ville ringt legevakten for sikkerhetsskyld!
Ante:) Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Jenta vår hadde og mye puss i øynene da hun var nyfødt og en stund fremover. Vi dryppa øynene med morsmelk tre ganger om dagen og vasket bort pusset med saltvannsdråper. Fikk beskjed av helsesøster at hun ikke trengte noe annen behandling enn det, så lenge babyen ikke var rød og irritert på det hvite i øyet. Hun ble mye bedre etter kort tid med behandling med morsmelk. Men som sagt, hvis hun er rød på øyet ville jeg kontaktet lege. Du bør ikke bruke dine egne øyedråper på babyen da pakkningen allerede er brukt og at det kan ha kommet andre bakterier på den som kan forverre betennelsen hos babyen.
-trollemor- Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 bruk morsmelk, det hjelper veldig bra. Er det beste du kan gi en nyfødt :-) Hjelper og mot tett nese. Men om det er så alvorlig som du skriver, ta en tlf til legevakten etc.
lykkelig familie på 4:) Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Sikker på det er øyebetennelse da? Hadde samme problemet med lillegutt da han var nyfødtr og fikk høre av legen at det var tette tårekanaler. Det går over av seg selv etterhvert, men hjelper å masere i neseroten mot øyekroken for å løse opp og vaske med saltvann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå