babygirl<3 Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 er i uke 35 nå, og tenker at det er vel på tide å begynne å tenke på en "fødebag" eller hva dere enn kaller det! Men jeg aner ikke helt hva jeg trenger å ha med meg.. er førstegangs så er mye nytt for meg, men jeg har ikke tenkt noe særlig på hverken babyutstyr eller klær til etter fødselen, spesielt ting til meg selv som jeg får bruk for! Jeg har det viktigste babyutstyret, kjøpt litt klær, har vogn og bilseter, vognpose, lammeskinn, ulltepper og litt sånn, helt nødvendig basisutstyr.. men absolutt ingenting utover det, bare noen babysko! (skodilla på meg, så når jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha jente så blir det automatisk skodilla på henne og.. hehe) Har begynt nå såvidt på en liste, over ting som tilogmed jeg ser logisk at er helt livsnødvendig å ha med meg. For min egen del og for babyens del. Har bare begynt å tenke enda da, hehe, har ikke begynt å gjøre noe med det enda. Tenkte å kanskje få begynt med det i romjula, da har jeg jo god tid! Hva ser DU på som noe absolutt helt nødvendig til den dagen du skal føde og barseltiden på sykehuset? Hva MÅ jeg ha med meg til FØR fødselen, etter fødselen og til baby? Setter stor pris på alle råd og tips!
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 De skal ligge huske lister ute på nette itte ka eg har hørt:) søk deg frem:) varme gode klær til barnets hjemreise er jo en god ting:)
babygirl<3 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2010 Ja det er sant! Men det står veldig mye forskjellig tenkte på hva folk synes er nødvendig etter erfaring feks hehe, bagen min blir nok stor hvis jeg skal ha med alt jeg finner på nettet som er lurt!
Mamma-23 Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Jeg blir 33 uke på tirsdag og fødebaggen er klar;). Klær både for meg og baby når vi skal hjem. For baby er ullbody, bukse, velourdress, sokker, smokk, dress. For meg tannbørste, tannpasta, hårbørste, fotokamera, sjampo, noe å lese, inne sko, kosedress eller morgenkåpe, mobiladapter;), Jeg har kjøpt også som er helt nødvendig.
Littlelady81 Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Jeg hadde med egne bind forrige fødsel og tenker å pakke ned noen i fødebagen denne gangen også..synes bind/bleiene sykehuset har er store og ubehagelige!
Dette er lykken på jord! Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Hei! Jeg sitter akkurat som deg, 35 uker på mandag og har begynt å gruble på denne bagen. I dag kjøpte jeg forresten bind på butikken. Nattbind og store vanlige. Det jeg har tenkt på er: Til babyen: 2 vanlige klessett (til bruk på sykehuset) 1 hentesett fra innerst til ytterst Smokk Til meg: Toalettsaker brystsalve ammebher (billig 2 pak på H&M nå før jeg vet størrelsen) litt klær slipperser Div: mobillader kamera + lader strikketøy skrivesaker (til å notere litt jeg skulle ønske) Til fødsel: en solo (de har isbiter der oppe, men greit å ha litt energi om man skulle trenge). matpakke til fødefølget Har du noen tips?
babygirl<3 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2010 Enkel og grei liste du hadde, den var lur!!! For min del kommer jeg på tusen ting jeg KANSKJE får bruk for, som jeg kaanskje burde ha med og når det gjelder ammebher tør jeg såvidt å tenke på å gjette str - så h&m var nok ikke dumt Jeg har tenkt at jeg pakker en bag jeg må ha til fødselen med kun helt nædvendige ting, også en bag med ting jeg og babyen trenger i barseltiden og til hjemreisen. Hvis ikke blir det nok flyttelass på meg! FØDEBAG - ulltøy, sutt, teppe og litt dagligtøy til babyen - en GOD leppomade - håndkrem - mobil - en god vannflaske som er enkel og god å drikke av - selvfølgelig alle papirer osv fra svangerskapet.. - undertøy - "alladin" bukser fra cubus i litt stor str (kan ikke tenke meg noe mer behagelig å gå med på et sånt tidspunkt..) - noen tskjorter som er store og gode - tøfler - HÅRSTRIKK - musikk - DIV TOALETTSAKER deodorant, bind, tannkrem og tannbørste, body lotion og andre nødvendige kremer, kanskje litt sminke og shampoo og balsam og barberhøvel/-skum, sånn at jeg kan stelle meg litt og fiffe meg opp hvis jeg får ett slikt innfall... Man vet jo aldri på hvilket tidspunkt man kommer inn og om man har tid før fødsel, eller hva slags ideer man får etter! BARSEL/HJEMREISEBAG - litt finere, MEN komfortable klær - litt klær til babyen, + varmt tøy til hjemreisen - ammetopper/-bher - ammeinnlegg, vanlig og ull - bind - masse sokker og ullsokker - dusjesko Blir vel litt av det samme som deg, så har kanskje ikke bommet helt Føler at min liste er litt lang kanskje men, vet ikke helt hva jeg skal korte ned på heller! Har også følelsen av at jeg har glemt noe kjempeviktig... Har jo heller ingen ide om hvor lenge jeg blir på sykehuset.. wææ jeg kjenner at nå kommer snart stresset Har på følelsen at jeg kommer til å gå over tida da, men er lov å håpe at ho kommer på tida
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 Er i uke 35 jeg også. Skal pakke ned dette: ammeinnlegg, bind, store truser, ammebh+ ammetopp, behagelige bukser (ingenting som strammer over magen i alle fall.. ) kosedress, tøfler, div andre klær.. 1 pose snop i tilfelle jeg blir sugen på noe søtt.. brystkrem, toalettsaker til meg selv + deo og tannkost til min mann. 2 sett med klær til bebisen + hentetøy (innerst til ytterst..) kamera + lader, 1 god bok, småpenger, lader til mobilen. Til selve fødselen kommer vi til å ha med noe juice + matpakke og noe lesestoff til gubben. En fødsel kan jo ta ganske lang tid.
unge2011*har født* Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 er i uke 37 her og har såvidt begynt å bli ferdig med pakkingen... til baby: hentesett fra topp til tå smokk teppe meg selv: gode joggebukser jakker/topper ammebh billig og en i ull ammeinnlegg bind gode sokker slippers ett sett finere klær til hjemreise toalettsaker m/brystkrem tja.. tror faktisk det var det meste.. I tillegg komme far til å ha med seg en sekk med klær, pc og div slikt. Mat/drikke må kjøpes i siste liten og legges klart i bagen tenker jeg!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 18. desember 2010 #10 Skrevet 18. desember 2010 Til fødsel: Energidrikk... Til etter fødsel:Hadde med meg egne gode bind sist, slippers, morgenkåpe, god pysj, myk dorull, paracet/ibux, kamera, mobil, ladere til begge deler. Gode klær til meg selv, hentesett til den lille, babypledd. Pappaen tar med bilstol ved hentedagen.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 18. desember 2010 #11 Skrevet 18. desember 2010 Og toalettsaker selvsagt;)
Lemonia Skrevet 18. desember 2010 #12 Skrevet 18. desember 2010 I tillegg til alt annet som er nevnt her: bøker eller annet å bedrive tiden med. Jeg kjedet meg ihjel på barsel (måtte pent være der i seks dager) og var sjeleglad for å ha tatt med noe jeg kunne holde på med.
AO3 Skrevet 18. desember 2010 #13 Skrevet 18. desember 2010 Jeg har ikke lest alle postene, men det jeg umiddelbart tenker på, er: - hårstrikk - endel topper - man svetter gjerne som en gris etterpå + kan lekke melk. Jeg brukte bare sykehusets skjorter i 3-4 dager etterpå pga dårlig form, men jeg håper jeg kan begynne å bruke egne klær litt tidligere neste gang (da føler man seg så mye bedre!) - mobillader - kamera, filmkamera etc inkl lader - ammeinnlegg + minst en ekstra amme-BH - slipperser - bind (nattbind + vanlige - jeg synes "bleiene" var fine så lenge de trengtes, men det var deilig da jeg kunne begynne å bruke nattbind, altså...) Men generelt: Det meste kan jo fikses. Butikkene stenger ikke, og menn kan benyttes til å skaffe det meste, enten hjemmefra eller fra butikken.
ungmortil3 Skrevet 19. desember 2010 #14 Skrevet 19. desember 2010 Slik ser min liste ut (til nå) - må regne hva jeg skal ha av tøy til meg og tvillingene før listen er helt ferdig. TIL MEG: - Shampoo og balsam - Hårbørste - Tannkrem og tannbørste - Truser - Ankel sokker - Ammeinnlegg - Ammepute? - AmmeBH - Brystvortekrem - A-Derma Exomega - Hårstrikk - Tøfler? - Lebepomade - Vannflaske? - Andre klær TIL TVILLINGENE: - Teppe - Smokk - Løveapotekenes stellesalve - Klorevotter? - Kjøredress - Andre klær ANNET: - Kamera + lader - Mobillader - Helsekort TIL FØDSEL: - Eplemost - Druer - Nesespray
♥♥♥ Skrevet 19. desember 2010 #15 Skrevet 19. desember 2010 jeg anbefaler mykt dopapir!!! dopapiret på ahus var i hvertfall endel stivt og dermed ikke behagelig. ellers anbefaler jeg å bruke hånddusjen å spyle underlivet når man skal tisse slik at det ikke svir så fælt når urin kommer ut. noen foretrekker også å bruke føner eller mykt håndkle for å tørke seg etter toalettbesøk.
Smurfelykke Skrevet 19. desember 2010 #16 Skrevet 19. desember 2010 Bare stusset på en ting: Ingen har nevnt bleier til den lille! Eller er det sånn at de stiller med det på sykehuset? Er førstegangs, så har ikke helt peil ;o)
ungmortil3 Skrevet 19. desember 2010 #17 Skrevet 19. desember 2010 De har bleier og slikt papir man bløtgjør som man tørker med. Så trenger hverken bleier eller våtservietter .
Gjest Skrevet 19. desember 2010 #18 Skrevet 19. desember 2010 Fødebagen: - helsekortet - toalettsaker til meg selv + ekstra tannbørste til samboern - hårstrikk - lepomade - klær: et sett med komfortable klær til meg etter fødsel (joggedress + ammetopp + ammebh + sokker), ullsokker, en ekstra t-skjorte til samboern og sandaler til meg - mat/drikke: tom flaske til meg (som jeg tenker å fylle med saft eller vann før/under fødsel) + noe snacks (kjeks, nøtter). Tenker å lage oss en bedre matpakke før vi drar som vi også tar med. - fotoapparat + lader - mobil + lader Jeg har en del ting som samboern tar med senere, deriblant tøy til babyen på sykehuset og hjemreise (ikke at vi trenger klær på sykehuset men vil gjerne bruke litt eget tøy), mer klær til meg (ammetopper, ammebh, undertøy), bæresjal, ting til tidsfordriv (strikketøy, bok, evt PC). Har kuttet ut å ha med eget dopapir som noen anbefaler for tenker at mykt papir fort kan sette seg fast i sår og heller kanskje satser på å bruke "dusj" der nede, har heller ikke med ammeinnlegg, bleier til baby osv, alt dette har de på sykehuset (så lenge du ikke skal bo på barselshotell).
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. desember 2010 #19 Skrevet 19. desember 2010 Nå gadd ikke jeg å lese gjennom alle innleggene, men det beste jeg kunne hatt med meg var LAMBI toalettpapir! Er ikke noe godt å tørke seg med det sandpapiret de har på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå