Unni Versale Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Begynte å lekke fostervann halv ett natt til i dag, og haddde noe som minte om svake rier gjennom hele natten. Dro inn til sjekk på føden i ni-tida, der de konstanterte at baby hadde det bra. Synes dog at jeg kjennner lite liv..må endel til for å få litt respons. Riene har heller ikke kommet igang, har noen "tak" i timen, men ingenting regelmessig. Andre med erfaringer? Kjenner jeg er klar nå, men blir visst satt igang i morgen hvis det ikke skjer av seg selv iløpet av natten. Litt lettet da jeg har termin 23. des, og fryktet å måtte tilbringe jula på fødeavdelingen:) Nå tyder alt på at vi kommer oss hjem til jul:)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 så deiligt da, håper dere får fira julen hjemme og ikke på føden=) Lykke til!!!!
Oktobergutt2010:) Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Om du lekker fostervann bør du kontakte sykehuset. De lar ikke gravide som lekker fostervann gå over 24 timer uten å igangsette fødselen pga. infeksjonsfare. Ble det konstantert at du lakk fostervann? Jeg lakk i 3 dager, men sykehuset ville ikke sette meg i gang siden gutten vår ville være prematurt. Jeg fødte 5 timer før vi skulle sette i gang, 36+6.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Hvor lang tid det tar før de setter igang kommer an på sykehuset det. Der jeg fødte forrigemann hadde de 72 timers regel fra vannavgang til igangsetting. Det var lange 72 timer må jeg si! Argumentasjonen var at fødsel som regel gikk lettere hvis den startet av seg selv og ikke ble igangsatt. Mitt problem var at det var 3 uker før termin, så ikke noe var modent når vannet gikk, så det ble umulig å sette igang fødselen, ingenting funket. Men hvis du blir igangsatt i morgen tar det hvertfall ikke alt for lang tid til bebisen er ute.
Oktobergutt2010:) Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Ok, jeg ventet 48 timer pga. mye aktivitet på føden, og samme argumentet var at riene bør starte av seg selv. Skulle bli satt i gang 72 timer etter at vannet gikk/begynte å lekke fostervann, men riene startet av seg selv like før sengetid 6 timer før igangsettingen. Men nå trenger man jo ikke hive på drypp med en gang, men få modningspille? Da kommer jo fremdeles alt "naturlig" og riene blir det samme. Jeg var også 3 uker før tiden, men litt modent og åpning på 1-2cm.
Gutt09&Jente11 Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Dere som har lekket fostervann, fikk dere noen forklaring på hvorfor? Samme skjedde med meg forrige svangerskap, 3-4 uker før tiden, redd for at det skal skje nå også...
Oktobergutt2010:) Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Av og til kan det gå noen "fostervannslommer" som gjør at det kan komme litt fostervann. Hos meg gikk det 4 utrolige ganger, det værste med å miste fostervann er jo at det blir for lite til babyen, rett å slett. Så jeg var nervevrak! Men det visste seg at jeg hadde 3 ganger mer vann enn "normalt" så da var ikke det noe problem iallefall..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Hos meg var det ikke snakk om å lekke fostervann, her var det snakk om at vannet gikk akkurat så voldsomt som man tror man bare kan se på film. Hvorfor det skjedde fant de aldri ut av, men jeg hadde mye, følte meg helt sprengt på slutten. Og jeg tror det som skjedde var at jeg fikk en kraftig kynner/modingsrie som gjorde at ballongen rett og slett sprakk. Men jeg vet jo ikke da...
Oktobergutt2010:) Skrevet 20. desember 2010 #9 Skrevet 20. desember 2010 De "lommene" med fostervann kan sprekke opp til flere ganger, men kommer somregel tilbake igjen. Vannet mitt gikk 4 ganger, akkurat som på film. Det bare fosset! Var ikke mye i tvil om hva som skjedde for å si det sånn. Nest siste gangen det gikk smalt han ned i bekkenet, og det var slik det hele begynte med rier. Så kom resten av vannet sammen med ham, hehe. Barnepleieren fikk seg en skikkelig dusj.... :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå