Gå til innhold

Har dere tips mot strekkmerker???

Anbefalte innlegg

Har ikke fått noen strekkmerket enda. Er 22+3, men jeg kjenner at huden begynner å stramme seg. Til tider er det ganske ubehagelig. Smører meg med body butter fra body shop og har hørt at sink skal hjelpe, men vet ikke.

Har dere noen tips???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142689928-har-dere-tips-mot-strekkmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smøring hjelper nok ikke så mye. Strekkmerkene ligger for langt ned i hudlagene til at kremen vil trekke ned. Men man kan muligens forebygge innenfra ved å ta omega 3(6 og 9) og E-vitamin.

Men ytterste huden blir jo og strekt og da kan det være godt å smøre med en god krem, så det er det jo bare å fortsette med.

Clarins Body Treatment Oil anbefales spesielt for kvinner under og etter graviditet for å hjelpe til med å motvirke og redusere strekkmerker og mangel på elastisitet i huden.

Pass på at du kjøper den som er til gravide:)

Det beste tipset er vel å akseptre at de kommer uansett hva man gjør;) Jeg tenker på mine strekmerker som et lite fra når min nydelige datter var inni magen min.

Syntes det er det fine med å ha blitt mor er litt minder bekymret for skjønnhetstyraniet. Kroppen blir aldri "perfekt" uansett, gjør heller mitt beste for å ta meg godt ut med der jeg har:)

Jeg har hørt at det har mer med arv og vektøkning å gjøre og at kremer bare er tull... Jeg la på meg 14-15 kg i begge mine svangerskap (er veldig tynn i utgangspunktet) og fikk ikke ett strekkmerke noen sted. Min mor fikk masse strekkmerker da hun gikk gravid, men hun la på seg over 30 kg (sikkert mye vann også...) hver gang.

Lykke til uansett! Blir det for ille får du jo operert det nesten helt bort på statens regning etterpå...

hei vennen:)

har snakka med mange jordmødre om det her å strekkmerker er ikke noe man kan forebygge dessverre. Det hjelp jo litt om man smør med krem,men strekkmerkan e hormonellt å kan vær forskjellig ifra svangerskap te svangerskap,så ene får du å andre får du ikke. Treng ikke å ha nokka å si om kor mye du legg på dæ heller,akkurat sånn om man får kvisa eller ikke i løpet av ett svangerskap.

Æ lå jo bare inni magen te mamma i 7 mnd så ho rakk vell aldri få ett merke engang:P. Håpa æ å slepp det,men bruka smør mæ med en go litt feit krem på utsatte områda for å hjelp huda litt når den strekkes:):)

skada jo ikke å smør,bare e ingen vits å bruk dyre domma på kremma som faktisk ikke gjør nokka anna enn en vanlig krem:)

stor klems=)

Annonse

Jeg tror også det er lite man kan gjøre for å unngå strekknerker, noen får dem, andre ikke... Med min første la jeg på meg totalt 10 kg, smurte med Body butter 2x pr dag og masserte magen med peeling for å få opp blodsirkulasjonen, likevel kom de. Masse! Og fra en dag til en annen!! Husker ikke helt hvilken uke jeg var i, men rundt uke 30 tenker jeg. Vet ikke om det kom noen fler i 2 svangerskap, men jeg har egentlig sluttet å bry meg. Merkene er ikke så godt synlige lenger, og som en over her skriver, er de jo et evig minne om de flotte guttene jeg har båret frem!

Hei på deg vennen!

Jeg fikk strekkmerker med både nr 1 og 2, men attpåklatten som kom 13 år senere fikk jeg det ikke med. Jeg spiste omega 3 og tok bringebærbladkapsler denne gangen noe jeg ikke gjorde med de andre 2 og fikk ikke et enste strekk på huden.

Ville tro omega 3 er årsaken. Bringebærbladkapslene gjorde at jeg fikk en utrolig flott og enkel fødsel. De kapslene hjalp nok godt på riene og omega 3 med ikke å sprekke (noe jeg gjorde med de andre 2)

Obs, kapslene skal ikke tas før fra uke 34 eller noe i den duren.

Ønsker deg og dine en riktig god jul. stooor klem.

Eg har hørt at å skrubbe magen/brysta lett med slika "skrubbe" hansker når ein dusjer, og deretter smører inn med ein god krem jan hjelpe. Krem som inneheld vitamin E er vist bra.

Veit ikkje om det fungerer, men det kan jo ikkje skade å prøve :)

Det er visstnok ikke noe man kan gjøre fra eller til. Enten kommer de eller ikke, og de kan komme når som helst. Men omega 3 skader jo ikke, så det ville jeg sørget for å få nok av.

Jeg gikk to uker over termin sist, og fikk noen få strekkmerker en uke over termin. Og det var ikke noen økt magevekst da, og jeg smurte. Når det er sagt har det aldri plaget meg et sekund:) Jeg er stolt over kroppen min som har båret fram og født et barn! Klisje kanskje, men sant. Og før jeg ble gravid første gang var jeg redd for at kroppen skulle endre seg mye, men jeg er bare blitt mer glad i kroppen min.

Eg fikk mandelolje av svigerinnen min å smøre på om kvelden visst nok for å forhindre strekkmerker. Jeg har vert litt rundere før og i den sammenheng fått strekkmerker på magen :( Men har nå smørt meg med mandeloljen (fåes på apotek) så langt og ingenting enda og det selv når eg har vokst en del i magen selv om eg bare er 16+3 :)

Jeg er i mitt 3. svangerskap nå og merker en liten tendens til strekkmerker. Fikk litt under de forrige svangerskapene også, men ikke så mye at det plaget meg. Jeg hadde ganske stor mage hver gang, men var flink å smøre med Spenol. Den syns jeg er kjempefin. Var også plaget med svangerskapskløe og spesielt på magepartiet. Men da var det supert med Spenol som også myknet opp og da unngikk jeg den verste kløen. Jeg gidder ikke bruke masse penger på dyre kremer, når en slik flaske til under 10 kroner duger for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...