Gå til innhold

Er det farlig for baby og se på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det kan være farlig/skadelig for babyer å se på tv, stemmer dette? Er det slik at for mye bråk og flakkende bilder fra tv kan stresse både øyne og ører, slik at babyen blir urolig og sutrete?

Min sønn på 2,5 måneder vekker stor interesse for tv, ler og babler. Jeg lar han ikke se mer enn noen minutter om gangen, og kun når jeg har litt ærender rundt i huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke farlig. Men de advarer vel for å ikke gi usunne vaner hvis de ser mye. Og så kan det jo bli litt mye for dem med all flakkingen over lengre tid. Men farlig er det altså ikke. Så en artikkel om det en gang, da TVen kom visste de jo ikke om det var skadelig eller ikke (sånn som vi er redd for mobil i dag), men nå vet de at det ikke er farlig. Heller ikke at de sitter tett inntil (før trodd de det kunne skade barnets syn). Men hvis de sitter nær hele tiden kunne det heller være et symptom å at de allerede ser dårlig, og må nærme for å se klart!

Noen minutter er helt greit! :)

Skrevet

Takk for svar.

Skrevet

Skulle gå inn og svare på dette innlegget, så ser jeg at Hanna30 har svart eksakt det samme som jeg hadde tenkt å skrive. Hadde til og med tenkt å nevne det med å sitte nærme tv'n også. Så nå har du et helt likt svar fra meg også :P

Skrevet

Dette har jeg også lurt på.

Jeg setter ikke ungen forran tv'n, men vi sitter jo der litt på kvelden og hender at ungen får med seg litt.

Prøver å ikke gjøre det rett før legging da.

Jeg vil hvertfall ikke sette ungen tett inntil tv når den først skal begynne å se barnetv, prøver lengst mulig ifra først....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...