Gå til innhold

3D ul og vektestimering..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på 3D ul på torsdag, 28 uker på vei. Jeg var på ultralydklinikken på lysaker. Da målte han samtidig babyen og hun er visst 1055 g og han sa at ifølge beregningen vil hun ligge på ca 3100 g ved termin. Så lurer da på hvordan det stemte med dere andre som har fått disse opplysningene via 3D ul? Og om det er noen som har vært på samme sted som meg? har lest om mange som har fått feil og at det spørs på utstyret som blir brukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på 3d ul i uke 26 med nr 2. Fikk da estimert gutten til 4100 ved termin. Han kom 6 uker før og var 2640 g, men på 6 ukerskontroll på termindagen var han ca 4200 g. SÅ han bommet ikke så ille med meg da.

Skrevet

Babyer vokser i rykk og napp. Dette er bare en estimering, noe som betyr at det ikke trenger å bli sånn, bare hvis han vokser helt etter snittet. Så man må ikke belage seg på dette. Han kan enten bli litt mindre, eller han kan bli mye større enn det som har blitt estimert. Det er nok sikrere dess nærmere termin man foretar estimeringen, selv om det til og med da kan bli skivebom ;)

Med jenta var jeg på 3D i uke 28. Hun ble estimert til å bli 9 % mindre enn snittet (altså rundt 3200-3300 gr), hun var 2940 da hun ble født.

Han som er i magen nå er ble estimert til å bli 3 % større enn snittet da vi var på 3D i uke 29. Mens nå på slutten hevder jordmor at han vil bli rundt 3000 gr med tanke på størrelse på mage, symfysemål og når hun har klemt på magen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...