Mimas Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Har akkurat begynt med smaksprøver på grøt. Skal man blande med vann eller mme? På pakken (nestle risgrøt) står det vann, men har hørt mme også? Hva er rett? Han spiser kun mme ellers.
2010 Mammaen Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Vann, det er melkepulver i den grøten :-) Lykke til med smaksprøvene!
Hanna30 Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 På Nestle sin grøt er det mme i, så den skal blandes med vann. Men noen grøter er ikke basert på melk og de kan blandes med mme:)
Trultemor73 Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Hei! Har hørt at de ikke produserer grøt som skal blandes med mme eller mm lengre. De er tatt ut av produksjon, da det var noe som ikke skulle være i den. Jeg har ihvertfall ikke funnet noen. Kommer sikkert tilbake igjen.
bitthen Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Holle sin grøt skal være mm eller mme i. Så her pumpes og pumpes det, hehe
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Det er Nestle sin Maisgrøt som er tatt ut av produksjon. Denne kunne man blande med mme/mm. Alle Nestle,Hipp og Småfolk sine grøttyper skal blandes med vann nettopp fordi det allerede er mme-pulver i grøten. Blander du da med mme blir det for mye mme i forhold til væske. Men Holle sine grøttyper kan blandes med mme/mm. Lykke til:)
bitthen Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 Holle sin grøt selges i helsekost Blander nesten all maten til mini med mm. Grøten, fruktdesserten, grønnsakspurèen osv. Har en ovebevisning om at han har veeeldig godt av det Så får vi se hvor lenge jeg gidder pumpe da...
Hanna30 Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Jeg liker også å blande med melk (mme her da), og innbiller meg også at det er bedre. Men de grøtene som ikke skal blandes med melk inneholder jo mme, så for min del er det jo bare tull. Om jeg hadde ammet hadde jeg sikkert også blanda med mm, og følt at det var bra:) Kjøper en del grøt i Tyskland jeg, der har de flere som ikke er melkebaserte og derfor kan blandes med mm eller mme. Kjøper Holle noen ganger også, men de er jo så dyre her. Så prøver å hamstre med meg en del fra utlandet heller:)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Jenta mi får i seg veldig lite mm/mme (tar ikke flaske og drikker veldig lite pupp). Jeg pleier derfor av og til å ha mme-pulver i vannet før jeg lager grøten fra nestle, og har forstått på hs at dette er ok..? Har ikke merket at hun har reagert på dette,,, jeg tenker bare at hun får jo ikke nok kalsium og andre viktig stoffer som er i mme, i seg fra kun to små grøt måltider, så jeg må snike det inn der jeg kan... Hva kan skje når det er for mye mme ift. vann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå