Gjest Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Fikk skattekortet i posten i dag og har regnet på at jeg vil tjene mer til neste år enn jeg har gjort i år. Men må jeg sende inn endring ettersom det er tabelltrekk (tabell 7100 - med trekk på 36%)?
Musemor med tre søte små Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Logg deg på skatteetaten.no med min ID kortet og endr. Hvilken tabell man får avhenger av inntekt og gjeld. Dersom du har for lav tabell, trekkes det for lite skatt, og du vil få baksmell i april om litt over 1 år.
Gjest Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Åhh, ok. Da gjør jeg det. Takk for svar:) (har hatt samme skattekort i mange år, men i fjor tjente jeg ikke så mye og ble brått så usikker nå)
Gjest Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Tabell 7100 er uten fradrag, så du vil ikke få baksmell med denne tabellen. Har du flere som betaler ut penger til deg enn 1 arb.giver? nav? ekstraintekt? Så vil de trekke 36 % på det du tjener "ekstra" ... Altså de trekker fra tabellen der du har mest inntekt...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Vi var på skattekontoret igår for bytte skattekortet til mannen.. Fikk beskjed om dette på tlf.. Når vi kom dit, fikk vi beskjed om at det ikke var nødvendig! For lønna justerte seg selv, det man skulle se på var om fradraga var de samme.. Synes det hørtes rart ut men...
Studine mevik Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Det er ganske vanskelig å få baksmell med tabell 7100, for den er ganske streng. Hvis du ikke har noe gjeld så er det denne tabellen du får. Jeg hadde denne tabellen tidligere da jeg hadde formue, så kjøpte jeg leilighet og tok opp lån på rett under 600 000kr og fikk igjen over 25 000kr på skatten året etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå