Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg vet jo at d sies at barna ikkje ska ha det før fylte 1 år? Men hva kan skje om jeg gir før?

MIn lille er nå 10 1/2 mnd å har akkuratt beg. i bhg. Der er det jo melk til maten og ofte grøt og lignende til varm mat.. SKa jeg si at mitt barn ikke ska ha den maten da? Eller mener dere at han burde få den?

Tenkter helst på melk i kopp til vanlig mat og melke baserte grøt som risgrøt og sånn...

Han får smake og har igrunnen fått smake masse forskjellig, men jeg har vært obs på dette med ku melk da...

Takker for alle svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk i matlaging og syrnede melkeprodukter(f eks yoghurt og Biola) kan fint brukes fra 10 mnd.

Ren melk å drikke bør man vente med til 1 år. Det man er mest redd for ved å gi det før 1 år er at det skal hemme jernopptaket.

Jeg drøyde også med å gi ren melk fordi jeg var litt redd for intoleranse, da jeg ikke tåler melk selv.

Du kan jo kanskje nevne for barnehagen at de heller gir annet å drikke i en mnds tid til.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og der drikker barn på 10mnd og oppover vanlig ku-melk. Vi lager annen melk hvis foreldrene ønsker, men det har aldri vært noe tema.

Skrevet

Med storebror begynte jeg smått med lettmelk når han var 10 mnd.. Det var fordi jeg var på vei til å avslutte amminga, og det er best å introdusere sånt samtidig som man ammer..

Gikk veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...