Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Etter kun 3 timers søvn i natt fikk jeg et skikkelig migrene anfall og klarer så vidt å være oppe men har en liten en på 9 mnd som også trenger meg. Har tatt 4 paracet men disse funket ikke. Er det greit å ta Paralgin forte? Takker for svar
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Nja ville jeg sagt... Ring legevakten og spør, det er en god regel å bare ta reseptpliktige medisiner i svangerskapet i samråd med lege... Likevel: De har ikke sett sammenheng mellom inntak av paralgin forte og fosterskade, men langvarig bruk har gitt abstinens hos baby. All nødvendig info om medisiner og graviditet finner på på www.pasienthåndboken.no God bedring!! Klem
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2010 Takk for det Snakket med de på legevakta og hun sa jeg kunne ta det men blir litt skeptisk for det da.. hehe.. er ikke greit..
Oktobergutt2010:) Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 En tablett paracetamol (Alvedon, Pamol, Panodil, Paracetamol, Pinex) en gang i blant er ufarlig både for deg og babyen :-) Dispril bør du derimot unngå mot slutten av svangerskapet da dette middelet påvirker kroppens evne til å begrense blødninger før, under og etter fødselen. Så alt med måte - Rett å slett :-)
Mia2011 Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 "Godt å høre" om flere som faktisk MÅ ty til slikt vi aller helst vil unngå Selv har jeg problemer med knærne og skulle blitt operert i høst, men pga svangerskap er operasjon utsatt til våren, og det eneste jeg har kunnet ty til har vært paracet/pinex.. tidligere tok jeg Ibux fra tid til annen når det var på det verste, men det er jo strengt forbudt nå, så "heldigvis" at man kan ta paralgin/pinex forte når man MÅ (med måte) uten de store bekymringene for babyen.. Håper formen din er bedre utover ettermiddagen
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2010 Heisann igjen! Takk for så mange fine svar Har blitt litt bedre men ikke i nærheten av bra :-/ Skal ringe fastlegen på mandag og høre med henne hva jeg skal gjøre framover for dette blir slitsomt i lengden. Ha en fin lørdagskveld alle sammen Klem <3
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 jeg har tatt det en og annen gang i svangerskap, men over tid ville jeg hørt med lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå