Gjest Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Her i gården har lillegutt alltid vært liten av vekst i forhold til alder. Han er født litt over 1 mnd for tidlig og kom til verden 49 lang og 2900 gr. Han er nå straks 8 mnd og veier 7 kg og er 69 lang. Så nå har det begynt å ta seg litt opp igjen Noe som beroliger meg veldig. Han var liten leeeenge. Helsesøster sa til meg at bare så lite som 1 mnd for tidlig kan henge igjen hos babyen det første leveåret og at barnet ofte følger kurven som tilsier 1 mnd under. Så, hvordan ligger deres kjære skatter ann i løypa ?
2010 Mammaen Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Gutten min blir 7 mnd neste uke. Han er 8,4 kilo. Litt usikker på lengde, men han var 70 cm på 6 mnd kontroll. Tror ikke han har strekt seg så veldig siden det...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Min lille gutt var også liten ved fødsel; 2765g og 48cm pga morkakesvikt. Nå er han 8,5mnd,men på 7mnd kontrollen(da var han 7,5mnd da) var han 7395g og 69cm lang. Ikke store gutten men helt perfekt:) Han har nok vokst en del nå, men han er nok fortsatt endel mindre enn gjennomsnittet.
Gjest Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 *Frøken Lykkelig med ♂* Ja, jeg hadde også morkakesvikt. Ikke så alvorlig som at jeg fikk keisersnitt på dagen, men de ville ha i gang fødselen innen 1 uke. Fødselen startet heldigvis av seg selv Ser ut som guttene våre er nesten like store!
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Jenta mi er 8 mnd, 9,3 kg og 72 lang. Alltid vært god og rund;-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Da er din gutt nesten akkurat like stor som min eldste datter var! Men 2900 g over 1 mnd før termin er jo ikke lite da- ble det ikke regnet som ganske stort? Førstejenta mi var ihvertfall også 2900 g og 48 cm ved fødsel (2 uker før termin), og ved 8 mnd var hun 7,2 kg og 70 cm. Lillesøster på 3 mnd ligger an til å bli endel større- hun veide ihvertfall 6 kg for 2 uker siden, så hun tar sikkert snart igjen eldste på vekta hehe!
Gjest Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Jo, legene var ganske fornøyde med fødselsvekta til lillegutt. Morkakesvikten ble oppdaget på en kontroll hos gynekologen jeg gikk til hadde merket litt mindre spark osv. Fødselen startet av seg selv 2 dager senere. Kom på sjekk på sykehuset ifb med dette og da fant de ut at livmorhalsen hadde åpnet seg og riene startet samme kveld etter jeg hadde vært der Det som var problemet var at han vokste veldig sent de første mnd sine. Heldigvis er det begynt å ta seg opp nå Han la veldig fint på seg av mm. Kanskje litt for fint, hehe *kremt* Men, lengden var noe annet. Så nå kommer lengden rasende på og.
2tal Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 Ved 7,5 mnd var jenta vår 73 cm og 9,3 kg. Over snittet stor.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Storebror og ? Jeg hadde såpass alvorlig at jeg fikk keisersnitt på timen! Ved en tilfeldighet bestemte vi oss for å reise på sykehuset fordi jeg hadde kjent litt lite liv på et par dager. Da vi kom tok de CTG, ultralyd og bestemte keisersnitt. Da jeg spurte når ca det ble(jeg var 38uker og trodde kanskje jeg skulle få en dato å forholde meg til) kikket han på klokka å sa "tja,innen en times tid"... Haka mi datt i gulvet! Vi hadde kommet inn for en sjekk pga lite liv og endte som mamma og pappa samme kvelden(alt på 3 timer!)... dette var mandag 2. påskedag (05.april)! Så her gikk ting rimelig kjapt Ja vi har ca like store gutter:) hvordan ligger din ann med motorikk og utvikling? Min hadde KISS som ikke ble behandlet før ved 4mnd alder så han er litt sent ute. Har begynt å åle seg rundt sin egen akse på magen nå da:)
Gjest Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 *Frøken Lykkelig med ♂*: Ja, herlighet! Kan tenke meg både deg og pappan fikk kjeven slengende på gulvet! Fra en kontroll til fødsel, på samme dag Ang, KISS så kan jeg meddele at gutten vår hadde det og! Jeg hadde en meget spesiell fødsel som egentlig skulle vært keisersnitt. Mye komplikasjoner og tjas. Han ble tatt med både tang, vakum og ren mannskraft. Han var helt ubevegelig i overkroppen og grein som en besatt dag og natt. Heldgvis er det en barnepleier i min kjærestes familie som fortalte oss om dette og rådet oss til å komme oss til enten kiropraktor med utdanning innen spedbarn eller manuellterapaut. Vi endte opp med en super kiropraktor som hadde spesialisert seg på spedbarn og barn. Etter 5 behandlinger var han bevegelig i overkroppen og fikk bæsja, hehe han var 3 mnd når han fikk behandling. Han er 8 mnd nå og kan rullerundt fra beggesider, drar beina opp under seg og står på albuen på gulvet ( krabber ikke enda.) Men, kan ikke sitte og har en dårlig balanse i følge fysioterapauten på HS. Han har bare begynt med alt dette først nå. Så han var vært sent ute ifh til alder i alt egentlig. Både vekst og motorikk. Lå nest nederst på percentilen ang lengde lenge. Vi er veldig berolighet nå som ting begynner å ta seg opp, er ikke mye gøy å sitte å se på at babyer på 5 mnd utvikler seg forbi en baby på 7 mnd altså Det har gitt oss mye bekymringer i hverdagen. Dette er vårt første barn, hva med dere ? Har dere flere barn?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Storebror og ? Dette er vår første ja:) Men skal ha fler om en liten stund:) AKKURAT som å høre om gutten vår. Vet altfor godt hvordan det er å se babyer som er yngre, utvikle seg og klare mer enn din som er 7 mnd... det er absolutt ikke noe moro! Min søster fikk ei jente 3 uker før meg så du kan tenke deg sammenligningende der.. Ikke bevisst men sånn blir det jo... "Jammen hun er jo tre uker eldre da!" er liksom ikke noe ålreit å høre. Vet de prøver være snille men likvel er det sårt... Gutten vår har begynt å åle seg rundt sin egen akse. Så han kommer seg fremover! I går rullet han for første gang fra rygg til mage også! MYE utviklig de siste dagene nå altså Høres kanskje rart ut for andre at en gutt på 8,5mnd ikke kan rulle,men sånn er det nå Må bare akseptere at han er tregere i utviklingen enn andre. Altså, når han er 2 år feks så tviler jeg på at det vil være synlig uansett:) Var kjedelig på forrige kontroll da han bare hadde gått opp 300gram på 1,5mnd! Han hadde endelig klatret opp til linje nr 2 på kurven(vekt i forhold til lengde) etter å ha ligget nede lenge, men på forrige kontroll hadde han ramlet ned på nederste linje igjen Håper på bedre framgang til kontroll igjen på nyåret:) Han spiser jo godt, er blid og fornøyd og trives ellers godt, så er ikke veldig bekymret enda:)
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 20. desember 2010 #12 Skrevet 20. desember 2010 Guttungen var 8,8kg og 76 cm lang på 8 mnd kontroll
stearin Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 Min jente er også født for tidlig, så hun er ti uker prematur. Siste kontroll vi var på var i begynnelsen av desember og da var hun 7 mnd. Lengda målte 63 cm og vekta litt over 6,5 kilo. Hun har også begynt å ta igjen, men er nok en god stund til..
Gjest Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Jenta mi var 52 cm og veide 3360 gram ved fødsel. En uke over termin. Nå 7 mnd er hun 71 cm og veier 6940. Lang og slank jente, men følger kurven sin fint.
gumo Skrevet 22. desember 2010 #15 Skrevet 22. desember 2010 Jenta mi var også lita. 2,9kg og udnder 50 cm. Nå ved 7 mnd er hun 6,2kg og 64 cm. Men hun er også refluksbaby, og vekta stod lenge stille.
irisse Skrevet 22. desember 2010 #16 Skrevet 22. desember 2010 Min var 3410 gram og 49 cm da han var født. Nå er han 6 1/2 mnd og er 10,5 kg og 69 cm lang. Skikkelig kraftplugg:) Sterk som en okse;)
Bergen1983 Skrevet 22. desember 2010 #17 Skrevet 22. desember 2010 Datteren vår var 52 cm, og 3820 gram når hun ble født. På 8 mnd kontrollen, forrige uke, så veide hun 9,6 kg, og er blitt 75 cm lang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå