lillespire08+10 Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Jenta mi har fått hormonutslett, er 6 uker. Hatt det ei lita uke. Leste i Spedbarnsboka at det kan vare 1-2 mnd. ? Såå lenge? Noen med erfaring? Min første hadde ikke dette utslettet. Er bare i ansiktet... Ser ikke akkurat pent ut :/
Feit no more Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Min hadde det i 1 1/2 måned i alle fall. Kraftig utslett i hele ansiktet, var skikkelig ille å se på. Gjorde ikke noe med det annet enn å holde det rent. Helsesøster sa at det var ting som kunne tyde på at jo værre det var i spedbarnstiden jo lettere ble det i puberteten :-D (men kunne ikke love det, da...)
Evigheten Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Min hadde det i 4 uker. De første to ukene så ho ikke ut (telte 150 små "kviser" i det lille ansiktet!), men det ble gradvis bedre, og to uker etter det igjen var det helt borte. Jeg smurte på morsmelk først, men da så det nesten ut som det ble verre. Bedre ble det i hvertfall ikke! Så smurte jeg med aderma-krem, og det hjalp litt. Men man trenger egentlig ikke gjøre noe med det. Det forsvinner av seg selv når det er ferdig med å være der
Mellirs ♂ '10 Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Lillegutt her hadde vel utslettet i en måned, tror jeg.. Gjorde ingenting med det. Pass bare ekstra godt på at neglene til babyen ikke blir for lange, for det er jo enda mer å "få tak i" om de skulle klore seg i ansiktet når de har mye utslett. Lillegutt klorte seg skikkelig på en av "kvisene" på nesen, den ble til et lite sår, og etterhvert arr. Det vises heldigvis ikke lenger...
*Moråse* Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 A-dermakremen er super! Min jente hadde masse prikker, og veldig tørr og flassende hud i ansiktet, men etter to dager med krem 3 ganger pr dag så er hun helt fin igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå