vimm Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Trenger noen tips her! Bror er nå 5 uker. Han gråter sjelden men plages med magen slik at når han legges i senga begynner han å presse, klage, ynke seg m.m. Han sover urolig selv, men ingen av oss andre får sove. Ofte må han tas opp for det presser på en rap. Ser at det kan hjelpe litt å ha han ligge på siden, men det er vel kun rygg-leie som anbefales ift krybbedød... Vi har brukt minifom en periode, ser ikke at det hjelper så veldig. Han KAN sove opptil 3-4 t i strekk om natta, men da er minst 2 av de timene med masse styr, noe våking og generell dårlig søvn. Mens jeg ligger våken og venter at han skal våkne og være sulten. Sukkervann kan hjelpe for å få han å sovne, men det går like kort tid igjen før han begynner knirkinga. Ikke roligere heller i senga med meg, men da trenger jeg ikke sette meg opp for hver gang å putte smokken inn eller sjekke om han har gulpet, sparket teppet av m.m.
Ante:) Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Hei! Vi har hatt samme problmet med jenta vår som nå er 8 uker. Hun sover 2 maks 3 timer i strekk om natten. Vi tok henne med til osteopat for å se om det kunne hjelpe. Jenta vår likte godt behandlingen (smertefri beh) hun har blitt mye bedre i magen etter dette. (Får lettere opp rapene, mindre trykking og kaving når hun skal bæsje og hun sovner fortere og slår seg til ro fortere uten å knirke, trykke og bråke for lenge). ellers har vi spennt et elastisk teppe over dyna, som vi fester mellom madrassen og sprinklene på senga. Det gjør at hun ikke sparker av seg dyna og at hun får dynen litt tettere rundt seg. Vi har og lagt noen bøker under beina på senga ved hodeenden slik at den blir hevet og hun ligger litt skrått. Det gjør at rapene lettere kommer ut når hun ligger. Håper noe kan hjelpe
vimm Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2010 Tusen takk for tips:) Snakket nylig med mannen min om å heve senga i hode-enden, for ser at han sover søtt og uten kaving når han ligger mot brystet mitt eller på en pute på skrå oppover. Vurderte litt manuellterapi, men var usikker på om det kunne hjelpe når han tross alt ikke har kolikk - det er generelt lite gråt på han. Men klart, om det kan hjelpe å roe han helt så høres det fantastisk ut! Ang dyne så slutta vi å bruke det siden den var så lett og luftig og ikke helt lå nedpå han, bruker pledd istedenfor. Han er varmere på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå