gulterkult Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Mini er 7,5 mnd og tar nå bare pupp morgen, kanskje lunch og natta før jeg legger meg. Har alltid tenkt at det er bra med en naturlig avvenning, spiser masse "fast føde" ellers og er fornøyd. Samtidig er det jo litt vemodig da... Men det kan jo hende mini vil fortsette med pupp morgen og kveld en stund, eller hva? Noen erfaringer? Glad for svar.
Millamil Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 han største min fikk pupp morgen og kveld bare fra han var rundt 8-9 mnd.og det fikk han frem til han var 13mnd:)ble liksom mindre og mindre når han startet med fast føde ja.så det kan jo hende din vil ha pupp en stund til da:)jeg syntes også at det var litt vemodig når vi sluttet helt.men men sånn er det..
Tantrum Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Mi er 8.5 mnd og får ikke pupp lengre. Hun mistet fullstendig interessen på dagtid da hun var rundt 4.5/5 mnd, men ville fortsatt ha på kvelden og om natten. Da hun var ca 6 mnd sluttet hun helt om kvelden og natten oxo. Hun ville aldri ha flaske før,men nå tar hun flaske om hun ligger i sengen sin og skal sove Så da får hun ca 200 ml MME på kvelden når hun skal sove og kanskje en gang eller to om natten oxo. Tipper hun drikker tilsammen 500 ml MME i løpet av en kveld/natt. Skal venne henne av MME om natten når hun blir frisk (er forkjølt og har veldig dårlig matlyst, så syns det er greit å gi henne litt ekstra om natten.). Selv syns jeg det er veldig deilig at hun tar flaske om natten i stedet for pupp. Pupp tok gjerne 30 minutter; en salig blanding av kos og nærhet og litt sult/tørst. Flaske tar max 5 minutter, og man ser at hun drikker og gjør seg ferdig med det. VELDIG deilig: søvn for mor er viktig.... Nå kan jeg oxo jage opp pappa'n
gulterkult Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2010 takk for svar! Mini liker flaske godt heldigvis. Og jeg har jo ikke så mye brystspreng nå heller, så det vil vel bare minke og minke da. Men de må vel ta pupp minst en gang daglig skal man fortsatt ha litt melk, eller? Det stopper vel av seg selv, tenkte bare det hadde vært fint at den holdt litt lenger.
Tantrum Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Selv ommi ikke tokpupp hver dag, hadde jeg melk sikkert i to uker til. Men noe spreng fikk jeg ikke på slutten. Når det ikke er etterspørsel, så slutter man å produsere. Man får jo ikke tvunget ungen til å drikke og å styre med pumping bare for å beholde melken, er mer enn hva jeg gadd. Har man ammet i 3 mnd, så har man gjort en god jobb!!! Kan man amme lengre, er det et pluss men ikke "nødvendig"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå