celinesbaby Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 hvordan går dere frem?min er 4 mnd og 5 dager, fått grøt smaks prøver hver kveld samt fruktpure. lurer på hvor lang tid dere bruker før dere er oppe i et helt grøtmåltid og hvor lang tid før måltid nr to?hvordan gjlr dere med andre smaksprøver f eks frukt og grønt, kommer det i tillegg og evnt hvor mye?
mamman til Fillip Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Her begynte vi også med grøt i 4mnd alder. Han fikk noen skjeer de første dagene (økte med et par skjeer per kveld) gikk ikke veldig mange kveldenefør han var oppe i en posjon, var da så klart tynn grøt enda da:) ca 14 dager senere begynte vi med et grønnsaksmåltid, blanda med litt mme (første uka) for han syntes den var for tykk (+mme) gikk sånn frem for han var veldig glad i grøt (fra skje nr 2!) å fortsatte å gape etter skjea når det var tomt... når han var 5mnd ca brgynte vi med middagsglass i stedet for grønnsakspureen. Smakte på frukt som vi spiste da litt innimellom. Nå er han 6mnd å får banan, drue, pære i sånn nett koser seg alene som et bitte lite mellommåltid:) uff, ser detta ble litt rotete men håper du skjønner... søvnmangel pga en liten som får tenner....
Ennai Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Jeg blander grøten etter målene på pakken. Vi bruker risgrøten fra nestle, og der ska det blandes 1 dl vann med 1 dl pulver. Ti og begynne med lager man jo smaksposjoner. Prøvde med vanlig skjeer først, men det be bare tull. Fant ut at de måleskjeene som er med nan er perfekt å bruke til både vannmål og pulvermål Og da ble det slik: dag 1: 1 skje vann, 1 skje pulver. dag 2: 2 skjeer vann, 2 skjeer pulver. dag 3: 3 skjeer vann, 3 skjeer puver. osv 1 full posjon (1dl vann) er 10 måleskjeer fra nan mme I begynnelsen var det mye tull med det å spise fra skje, så tok noen dager med 1 skje vann og 1 skje pulver før han fikk det til Nå holder vi på med tilvenning av grøt på kveldstid (begynte med formiddagsgrøt i tilfelle mageprobemer) og begynte med 1-1 vann/puver, så 2-2 vann/pulver.. Har gjort dette i en uke, så i kveld skal han ha 8-8 vann/pulver. Nåe vi er oppe i 10-10 (1 dl vann og 1 dl pulver) og har vært der noen dager, begynner vi med middagsglass eller fruktpure (er ikke heeet sikker enda:P ) Ble langt dette Var kronglete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener
celinesbaby Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2010 hei hei. takker for gode råd. jeg har gjort likedan, begynte med èn teskje, så økte hver dag. var i østeerriket så brukte en risgrøt først der, så brukte jeg risgrøten til nestle her hjemme, og så havregrøten til nestle. nå er det 1 uke og 1 dag siden jeg begynte og han fikk første hele kvelds porsjon igår. idag gav jeg 3 ss med 3 ss pulver til frokost også, tenkte øke denne porsjonen gjennom denne uken ,så i slutten av uken har han både kveld og frokost med grøt. er det det dere skal også`??? hvor lang tid tar det før man kan gi tre måltider, f eks grøt morgen kveld og et middags måltid?hva tenker dere gjøre med dette?hvor lenge skal dere vente før dere har flere måltider liksom?er så utrolig usikker på hvordan man skal gjøre dette. bare øke gradvis vet jeg og introdusere en og en ting. har gått kjempe bra foreløpig, han elsker grøt,går ned på høykant,glad for det:)
celinesbaby Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2010 ps, ammer også, men har ikke nok melk, og han hadde ammenekt nesten to uker, men går bra nå. så prøver amme før eller etter måltider, eller gi erstatning. gir dere vann eller melk,eller ammer før eller etter måltidene???
Ennai Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Jeg skrev opprinnelig et langt svar til deg, men presterte å slette det, så det blir en litt kortere versjon nå Med tanke på amming hadde jeg vel ammet før mat for produksjonen sin del, men jeg er ikke den rette til å svare da jeg har mme barn. Jeg tok en spasnk en i går kveld da M skulle ha grøt. Han skulle egentlig ha 8-8 posjon, men siden han reagerer så bra på maten, tok jeg like greit en full posjon. Skal ha det slik nå i noen dager nå. Tenkte å prøve på middagsglass på julaften eller fruktmos til lunsj.. Vet ikke enda :-S I følge min hs kunne man gå rett på tilvenning av nytt måltid når du har blitt ferdig med tilvenningen av et måltid. Jeg føler meg ikke heeelt trygg på det, så jeg synes det er greit å vente noen dager mellom hver tilvenning.. Håper du ble litt klokere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå