Gå til innhold

Remeron

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør igjen jeg, med riktig navn denne gangen. Noen erfaringer? Blir man trøtt på dagen?

Skrevet

jeg vet at flere pasienter får dosert disse tabl til kveldstid (vanligvis 15-45 mg), og at de hjelper for å få sove også.. Vil da anta at man kanskje kan oppleve å bli trøtt på dagen dersom man tar de på dagtid, men det er bare en antakelse..

Skrevet

Skal ta på kvelden for å sove (7,5mg). Og er redd det vil slå meg ut på dagtid.

Har forøvrig fått beskjed om å dele tabletten i to, men det står ganske klart i pakningsvedlegget at de ikke skal deles?

Skrevet

der jeg jobber har vi vanligvis 30 mg per tablett, og disse deles ofte i alle fall..

Hvilken styrke er det på dine tabletter? Jeg kan ikke forstå at 7,5 mg skal slå deg ut, når vanlig dose er 30 mg..

Skrevet

Begynn med å dele de i 2 to. Går veldig bra å dele de i to.

Å man sover sååååå godt.. Helt toppers! men, man blir litt trøtt dagen derpå.

dessuten, jeg fikk så stor dose først gangen att jeg var bortevekk etter 15 minutter. Ble på en måte full??

Husker såfall ingenting. Så jeg hadde skrevet meldinger, men det sto bare tull der. Å alt var uleselig. Og jeg vinglet..

Så ta tabletten og gå å legg deg umiddelbart!

Skrevet

15mg. Det er sugetabletter, og står at de ikke skal deles. Skal ikke "trykkes ut" en gang, i fare for at de kan knekke.

Skrevet

slik jeg ser det i felleskatalogen, så er det kun smeltetabletten som kommer i 15 mg styrke.. De vanlige tablettene kommer i 30 og 45 mg.

Kan kanskje bli vanskelig å dele en smeltetablett..

Skrevet

00.03 her.

Jeg brukte smeltetabletter, å brukte å dele de. Fungerer helt fint.

Skrevet

Er disse tablettene noe man skal ta hver dag? Eller ved behov?

hi

Skrevet

00:09 - la du på deg mye av de? Er litt redd for det. Allerede gått opp 11kg av noen andre tabletter jeg har tatt for søvnen.

hi

Skrevet

Gikk ikke opp noe i vekt, heldigvis :)

Men gikk på cipralex en stund. De gikk jeg opp i vekt av.

Hadde også noen innsovnings tabletter, husker ikke navnet på. Men har heller ikke gått opp i vekt av de.

Skrevet

Brukte du remeron daglig eller bare ved behov?

Blæh. tar vanligvis ikke ibux en gang jeg, får helt noia, og i alle fall når jeg føler jeg ikke vet noe om dem. har googlet litt, og finner massevis av dritt.

hi

Skrevet

pass litt på å bruke korrekt dose satt av legen, og ikke del opp smeltetabletter hvis ikke de har delestrek og du har fått beskjed om å gjøre det.

Min mor tok sitt eget liv med overdose Remeron. Og det er dessverre ikke tull.

sykepleier

Skrevet

Men det er det som er greia. På resepten står det at de skal deles. Og i pakningsvedlegget står det at det ikke går.

hi

Skrevet

Jeg var bere "bakfull" etter disse enn jeg noen sinne har vert av en fyllekule!

Hjalp meg lite å få sove om natten, da jeg var i halvsøvne hele dagen etterpå :/

Skrevet

Jeg tok disse i en periode.

Jeg begynte med en lav dose (husker ikke hvor lav) og trappet gradvis opp.

De første 1-2-3 dagene var jeg stuptrøtt på dagen også, og sovnet på sofaen hele tiden, men etterpå gikk det over, og det eneste jeg merket var at jeg sovnet myyyye lettere på kvelden.

De første dagene fikk jeg også en helt ufattelig apetitt, hvor jeg holdt på å spise meg selv ut av hus, men det gikk heldigvis også over.

Jeg la på meg en del, men tviler på at det var pga tablettene.

Jeg hadde plagdes veldig med å spise i lang tid før jeg startet på dem, så når jeg omsider fikk til å spise, var det vel ikke så rart at jeg la på meg litt...

Du spør om de skal taes hver dag? Har ikke legen din sagt noe om det?

For min del hadde det ikke funket å bare ta dem av og til, siden jeg var så trøtt de første dagene. Men mulig at de funker annerledes på deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...