Gå til innhold

Hvordan legger dere deres babyer på rundt 2 mnd for natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre hvordan andre har det om kveldene, og hvordan dere får babyen til sengs for natten. Den første tiden etter at han ble født hadde vi ikke spesielle rutiner. Det ble mye amming om kveldene, men han sov også en del på fang og i vognbag, og så tok vi han med oss på soverommet når vi la oss. Den siste tiden har han imidlertid vært mye urolig, og ikke klart å roe seg på denne måten. Vi har derfor tenkt at det er på tide å innføre rutiner og legge han på soverommet tidligere. Men får heller ikke det til å fungere fordi han har så vanskelig for å roe seg. Går seg nok gradvis til, men likevel veldig slitsomt nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilleloppa mi på 3 mnd har også begynt å bli mer urolig på kveldene, så her bærer jeg henne i søvn i bæresjalet- eneste som funker her for tiden!

Skrevet

Lille her er drøye 2 mnd, og vi stresser ikke med rutiner, så hun legger seg når vi legger oss, og før det sover hun gjerne litt på sofaen el i lekegrinda.

Hun liker byssing og sovner gjerne på puppen, men er en skikkelig smokkejente så ofte skal det ikke mer til enn en smokk før hun patter seg i søvn (i motsetning til storesøster som aldri tok smokk AT ALL - det er jo himmelsk jo!).

Hun pleier å roe seg i ti-elleve-tida, og det er omtrent da vi tusler i seng, så enn så lenge gjør vi det sånn :P

Skrevet

Her er småen 10 uker gammel og vi legger han rundt 19-19.30.han sovner som regel med en gang.vi kom egentlig ganske tidlig inn i rutiner med kvelds leggingen.trur det var rundt 6uker eller noe.jeg merket at lillegutt ble mere og mere urolig når kl nærmet seg 18.30,så da var det bare og begynne på kveldsstellet og få gitt han pupp:)deilig og å ha kveldene for seg selv igjen:-)

Skrevet

snuppa vår er 2 måneder og vi starter leggingen ca 20 hver kveld (blir gradvis tidligere og tidligere uten at vi egentlig gjør det bevisst..). Da får hun mat, og så går vi på badet. Der er det vask, tørr bleie og på med pysjen. Vi bruker god tid på badet og koser oss litt, småpludrer og koser :) Så går vi på rommet, og der får hun litt mer mat før hun legges i senga. På soverommet er det mørkt og kjølig. Når hun har lagt seg tar vi henne ikke opp igjen (med mindre hun virkelig hyler og f.eks. har vondt i magen). Hun ligger ofte og lager litt lyder og romsterer litt, før hun slår seg til ro og sovner av seg selv mellom 21 og 21.30

Skrevet

Jenta vår er nettt blitt 2mnd :) Her bysses det mye om kvelden, for hun er plaget med mageknip. Sovner som regel i armene våres, legger henne da i vuggen inne på rommet. Eller så ammer jeg henne i senga, da blir hun trøtt, så legger jeg henne bort i vuggen.

Hun roer seg mellom 10 og 11 på kvelden. Lite rutiner her enda..

Gjest Lykkeliten dagmamma
Skrevet

Har en på 2 mnd som vi fram til for en uke siden måtte bysse/puppe/bære i søvn, og ofte våkna han og begynte å gråte når vi la han ned. Fikk høre at vi skjemte han bort osv, og at d var bedre å legge han i våken tilstand og la han finne søvnen selv. Jeg stressa ikke med d i det hele tatt og fortsatte med byssing og "fangsoving". Syntes uansett d var vanskelig å vite når han er trøtt og klar for natta liksom. Men en kveld for litt siden hadde jeg amma han (ca kl.20) og så at han var trøtt etterpå (han sovna ikke ved puppen) så gikk jeg opp med han og la han ned våken. Etter 5 min sovna han! Og sånn har d vært hver kveld i en uke nå. Er førstegangs og var litt bekymra for dette med rutiner og sånn, men virker som de ordner d selv, bare man er oppmerksomme på signalene de sender:) Nå skal d sies at han var litt plaga med magevondt en periode, men vi har vært to ganger hos osteopat og han virker mye bedre. Det har nok litt å si i fht at han er roligere på kveldene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...