Gå til innhold

Er dette grunn nok til å søke om keisersnitt? (Ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Det er 12 mnd siden jeg fødte sist. Har akkurat blitt gravid igjen.

Og er veldig redd for å føde igjen.

Jeg har enda ikke kommet meg etter fødselen. Plages med inkontinens og at tarmen presser veldig ut/ned i baken. (Litt vanskelig å forklare).

Dette hemmer meg veldig i det daglige i og med at jeg ikke lengre kan trene med venninnene mine. Må alltid løpe alene slik at jeg kan stoppe opp og presse tarmen tilbake.

Det tok fire månder for rifta i endetarmen å gro. Det var helt sinnsykt å gå på do pga dette i 3-4 mnd etter fødselen. Måtte alltid være hjemme, slik at jeg kunne puste meg igjen toalettbesøket.

Er redd for at plagene skal bli enda verre med en ny fødsel. Da vil jeg få problemer med å gjøre jobben min.

Er dette grunn nok til å søke om keisersnitt tro?

Fortsetter under...

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥

Det vil jeg så absolutt tro det er. Snakk med legen din, eller jordmor, om hvordan du har det, så kan de henvise deg til samtale på sykehuset. Skjønner godt om du vil ha ks etter forrige fødsel, det var veldig synd at du skulle få så store problemer i etterkant.

Lykke til med søknad om ks og videre i graviditeten :)

Har du vært hos gynekolog med disse plagene? Det synes jeg absolutt du bør gjøre, jo før jo heller. Generelt anbefaler de fleste sykehus planlagt ks hvis man har hatt stor fødselsrift MED plager etterpå. Og det har du jo. Uansett, få henvisning til sykehuset - da kan du ta opp både ks + høre om det går an å gjøre noe med underlivsproblemene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...