Gå til innhold

Flere som velger å fullamme etter 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv om det ammes ofte både dag og natt?

Jeg gjorde det med nr 1, og ser for meg at jeg skal gjøre det også med nr 2 som nå er 4 mnd og 1 uke gammel.

Her ammes det hver 2. time både dag og natt. Er vi flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skal det :))

Han er rund og god, så tillegg med grøt er ikke nødvendig heller.

Men helsesøster sa jeg kunne gi ham noen smaksprøver for å la han få nye sanseopplevelser :))

Skrevet

Min er også rund&god, så det er ikke mangel på melk. Skulle gjerne ønske at han spiste mer ved hvert måltid slik at det ble færre amminger, men det får jeg ikke til. Så vi får fortsette med yppig amming.

Vi får se om det blir smaksprøver på lillegutt etterhvert, men da bare for å smake, ikke spise.

Skrevet

fullammet til ca 5,5 mnd. fikk så vidt smake på mat før, men begynte systematisk fra da.. Ammet ofte. merket at hun var klar for mat, og tilvenning har hittil gått kjempefint:)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Akkurat som vimse+lillegull her også.

Begynte med formiddagsgrøt da han var 5,5 mnd og ettermiddaggrøt da han ble 6 mnd. Han var veldig klar for annen føde merket jeg, men han har vært så stor så mormelka har holdt lenge nok for denne karen. Men jeg merket at han sakte men sikkert begynte å amme sjeldnere om natta etter 5 mnd, så det er håp!! :-) Han har nattavvent seg selv nå nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...