choe Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Hvordan sover babyene når de er ca 4 mnd? Her i huset er snuppa veldig sutrete og trøtt i 19 tiden og sovner stortsett på puppen. Da bærer jeg henne inn i senga og hun sover godt i nøyaktig 30min.. Da er hun lys våken igjen og skriker av full hals og tårene triller, så vi tar opp, trøster og legger henne ned igjen. Men hun fortsetter bare å gråte, selv når hun begynner å bli trøtt og nesten sovner så er det nesten som om hun jobber skikkelig imot å sovne. Så de siste kveldene har hun ikke sovnet før mellom 23 og 24 noe jeg syns er litt sent. Når hun først sovner for natten er hun oppe for mat 1-2 ganger og som regel sovner hun på puppen og det er bare å legge henne ned igjen og vi sover begge videre til i 9 tiden. På dagen har hun som regel først en halvtimes lur, deretter en langlur på 2,5-3 timer og tilslutt enda en halvtimes lur. Dette er utenom når hun sovner i 7 tiden og våkner etter 30min. Savner å ha litt kjærestetid på kveldene, og jeg trodde dette med søvn skulle rette på seg når babyen rundet 3 mnd og fikk igang melatoninproduksjon.. Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre??? Ønsker også gjerne å høre om hvordan deres babyer er om kvelden i forhold til legging! Oj, dette ble visst langt.. :/ God jul!
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Anbefaler deg å ikke la henne sovne til puppen!! Gi henne pupp før hun er stuptrøtt og så legge henne i sengen! Sånn at hun kanskje sovner godt av seg selv! Gutten min er 4 mnd og jeg gir han pupp i 19-tiden, legger han i senga våken, der kan han ligge og pludre og prate i 20 min, og så sovner han av seg selv! Noen ganger må jeg inn rett før han sovner og "vippe" han på siden, da blir det stille fort! Våkner etter ca 3 timer, ny pupp og sover videre... Er veldig viktig å la de ligge å ha litt egentid også, min liker helst å legge seg i mørkt rom! Han likte ikke å legge seg med et lite lys på, da gråt han bare.. Lykke til, dere finner nok deres rutine
jkristin81 Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Dette er nøyaktig som jeg skulle ha skrevet det selv!! Frøkna mi på 4 mnd er prikk lik. Stup trøtt ca syv og da prøver mor like optimistisk hver kveld å legge henne, men etter nøyaktig 30 min er det hyl og skrik. Da er det trøtt unge og mye styr resten av kvelden. Sovner i elleve-tolv tiden på kvelden, og sover like mye på dagen. Når hun sovner er det som å skru av en bryter nøyaktig på slaget elleve eller tolv. Lite hjelp fra meg her, men håper du får mange gode svar! Syns det blir slitsomt å legge meg så sent hver kveld, for jeg har et barn til som står opp tidlig om morgenen, og litt tid til å gjøre unna ting i huset og slappe av hadde vært fint snart. Lykke til! :-)
Ennai Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Jeg ser jeg er heldig med leggingen. M legger seg kl 19 uten problemer. Men han er slik at han sover max 30 min dupper på dagtid. Eneste rådet jeg har til deg er det som allerede er nevnt. Ikke la henne sovne på puppen, men egg henne våken. Hadde probemer med leggingen vi og frem til at vi fant ut at M faktisk sovner av seg selv og sover hvis han vet at han blir lagt (atså i våken tilstand) Dessuten foretrekker M en liten nattlampe å se på, ikke at det er helt mørkt..
Gullblomst Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Vår lillegutt er 4 måneder og 1 uke gammel og han legger seg for kvelden kl 19.30. Da sover han som regel til kl 09.00 med en del amming innimellom. På dagen sover han 3 ganger ute i vogna si. Hver på ca 1 time. Den siste er gjerne litt kortere og den i midten litt lengre. Vi vugger i søvn på kvelden (han sover i vugge) og triller i søvn på dagtid. Det tar ikke lange tiden. Ca 5 min på kvelden og 2 min med trilling på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå