*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Gutten min er 8,5mnd. Han har begynt å tulle masse med leggingen og søvnen i det siste. Enten så våkner han midt på natta og holder det gående i et par timer, eller så tuller han MASSE ved leggingen.. I går feks så var han ikke i seng før kl 0030!! Holdt på med legging fra kl 1930 som vanlig.. I dag tulla han masse og er akkurat lagt. Krysser fingrene for at han ikke våkner igjen.. Noen tips annet enn at dette er normalt? Noen som har funnet en løsning som funker? Hjelper det feks om han får mer mat i løpet av dagen? Noen som vet hva grunnen kan være at han plutselig har begynt å tulle slik? Må jeg bare bite tenna sammen å vente til det gir seg? Vil han roe seg igjen eller har vi en kamp foran oss? Han har for øvrig sovet natten igjennom fra han var 2 mnd ca og er flaskebarn.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Kan jo svare som søvnekspert Karin Naphaug anbefaler: Legg barnet senest kl 19. Hvis det er veldig trøtt, legg det gjerne kl 18.30. Hvis ikke blir de overtrøtte, og kan da få problemer med søvnen. Jeg legger datteren min mellom kl 18.45-19, og har ikke noe problemer på kvelden. Men hun kan jo endre seg, hun er akkurat blitt 7 mnd. Hun kan ha noen netter hun er lys våken også, det har jeg ikke noe tips om dessverre... Lykke til:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2010 Vi har prøvd dette. Å legge tidligere. Men da bare ligger han å hyler i senga si... Vi hadde en periode hvor vi la han senest kl 19. Da var han våken fra kl 05 dagen etter,noe jeg syns er litt i tidligste laget å starte dagen! Har heller aldri hatt problem med søvnen hans. Han har sovet natten igjennom siden han var 2mnd og alltid sovnet når vi har lagt han. Men de siste to-tre ukene har han slått seg helt vrang! Håper det er midlertidig! Men takk for tips og lykkeønskninger
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Det gikk over etterhvert når tusta vår tullet sånn rundt 8 mnd
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2010 sillyfilly og Olivia: Håper det gjør det her også! Hvor lang tid tok det ca?
Kate77 Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Vår gutt begynte også med det rundt åtte mnd. Våkne midt på natten altså. Har stortsett ikke våknet etter at vi begynte å sette han fast i senga. (Jada, jada, vi er slemme) Tror han ble veldig våken når han fikk snudd seg rundt på magen og reist seg opp. Når det gjelder legginga på kvelden hadde det kanskje hjulpet å kutte i dagsøvnen? Hvor mange lurer og hvor seint sover han?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2010 for å ta gårsdagen som et eksempel så sov han en dupp på 1 times tid på formiddagen(mellom frokost kl 07 og lunsj kl 11) og en time i vogna da vi var på kjøpesenter mellom 16-17. Aldri hatt problem med det tidligere at han ikke kan sove da. Lar han ikke sove etter 17. Men som regel sover han 2-3 dupper på 30 min i løpet av dagen... Syns ikke han sover mye... ?
gulterkult Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Kan være et utviklingssprang. Hadde aldri hørt om det, men Google det og les du. Min har også vært sånn en stund.
gulterkult Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Kan være et utviklingssprang. Hadde aldri hørt om det, men Google det og les du. Min har også vært sånn en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå