Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært så mye her inne i det siste, har hatt en pause i prøvefasen. Håper å komme igang igjen på senvinteren. Det er dyrt dette her. Jeg har vært så sliten og utlada etter de mislykkede forsøkene mine -jeg har hatt ni. Mange har sikkert hatt flere enn meg. Nå er igjen ett år gått uten eget barn, og igjen skal jula ringe inn uten. Det kjennes tungt, og i år gruer jeg meg til jul. Vet ikke en gang om jeg orker ha juletre hjemme. Det føles nesten som en straff, en er utenfor. Håper så inderlig at jeg blir mor, det blir nesten som en besettelse - all min lykke handler om det , og livet er litt på vent - selvvalgt - fordi dette er kostbart. Men jeg vil jo prøve, selv om det er beintøft - også psykisk. Velger å skrive ærlig om tankene rundt jula - kanskje er det flere som kjenner det sånn også. Ønkser alt det beste for alle her inne; at alle som ønsker barn får det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker deg en god jul, Sofia. Og krysser fingrene for at 2011 er året babyen din kommer :)

Skrevet

Jeg ønsker deg også god jul, og at du får en baby i året 2011. krysser fingrer for deg:-)

Skrevet

Hei Sofia. Du er nok ikke alene om å tenke eller føle som du gjør....spesielt i denne juletida! Jeg kjenner meg igjen i mange av dine tanker. Har riktig nok ikke like mange forsøk som deg, men det har nå gått 1,5 år siden jeg startet prosessen....og har hatt mange nedturer så langt. Driver stadig og "leter" etter "styrke" til å holde håpet og troen oppe på at jeg skal lykkes!

Ønsker deg like mye å få oppfyllt juleønsket ditt...som våre andres her inne :-)

Skrevet

Hei Sofia,

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Er en tur i kjelleren i dag etter mitt 9. negative forsøk...må ha en fot i bakken med meg selv nå. Akkurat nå drittlei og sliten :-( Kjenner veldig på at jeg er blitt 43 år, men samtidig vet jeg at mange av dere andre her inne sliter mye mer enn meg. Jeg får tross alt flere befruktede egg hver gang.

Orker heller ikke tanken akkurat nå på jule- og nyttårstreff med barnefamilier. Savner en kjæreste gjør jeg også.... Uff dette ble mye klaging - beklager damer - har bare litt sytebehov i dag.

Begynner å kjenne på smertegrensa for hvor lenge jeg orker å fortsette. Men skal be om en prat med Svend til uka, og høre hva han tenker.

Skrevet

Takk skal dere ha jenter, det er fint at det går an å skrive om de vanskelige følelsene. Pippi, det var leit å høre at du testet negtivt igjen. Det er lov å klage av og til, som du skriver. Skjønner godt at du kjenner på smertegrensen, men snakk med Svend, han har alltig gode råd. Jeg prøver igjen selv om det er tungt - det betyr så mye for meg, jeg er så glad i barn, og kjenner at jeg har mye kjærighet å gi. Jeg har et lite tantebarn som jeg heldigvis kjenner det er godt å være sammen med, og hun blir nesten druknet i min kjærlighet.

Jeg kjenner ogå på savnet etter en kjæreste, men det får komme siden. Pippi, mange egg som befruktes er et veldig godt tegn, det er jeg sikkert på! Håper du lykkes snart, også dere andre. Diddi37- det er slitsom nok med fem forsøk - så all ære. Vi tåler forskjellig. En bekjent av meg skal i gang med sitt 20. forsøk nå tilsammen - hun har ikke slitt på samme måte som meg, og det er beundringsverdig. Hilsen Sofia.

Skrevet

Hei Pippi. Ikke moro å høre at du ikke lyktes denne gangen!!! Håper du ikke blir for lenge i kjelleren....men at du kommer deg opp og finner ut av veien videre! Personlig syntes jeg ikke det ble for mye klaging. Tror det er godt å få ut litt "dritt"her. Vi står vel sammen i oppturer som nedturer her...så det tåler vi ...eller :-)

Ønsker deg en god helg...tross alt.

Stor klem :-)

Skrevet

Hei Sofia 40!

Det gjør vondt å lese det du skriver. Jeg skjønner at du har en smerte som kjennes ekstra nå i julen. Og jeg synes det er prisverdig at du deler den her inne. Dette er en ensom prosess for mange og da er det godt å ha noen å dele både lykke og ulykke med.

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Etter en livskrise for mange år siden ble jul og nyttår vanskelig i mange år. Jeg forsonet meg med livet slik det var blitt raskere enn jeg klarte å forsone meg med at jeg måtte gjennom jul og nyttår faktisk. Jeg inngikk et kompromiss med meg selv: feiret jul med familie for deres skyld og meldte meg ut nyttårsaften. Da var jeg hjemme alene. Da laget jeg en fin kveld for meg selv. God mat. Vin. Og tidlig til køys for å begynne det nye året på en god måte.

Vet ikke om det kan være en metode for deg men kanskje det kan være det for noen andre her inne som er fortvilet nå i julen?

Ønsker deg (og alle andre prøvere) max lykke til i det nye året!

Skrevet

Hei Sofia!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Spesielt siden jeg egentlig skulle sittet med en godt synlig kul på magen nå i jula. For noen uker siden var jeg inne på aprilklubben for å se hvordan det gikk med de andre der inne. De hadde vært på ultralyd, fått vite kjønn, handlet barnevogner og utstyr. Må si at det gjorde vondt. Tårene trillet, for jeg skulle også ha begynt disse forberedelsene.

Men jeg har enda håp siden Claus mente jeg hadde gode sjanser til å bli gravid. Men jeg ramler nok litt ekstra langt ned i kjelleren hvis første forsøk blir negativt. Kjenner også veldig på at jeg gjerne skulle hatt en mann i mitt liv.

Håper virkelig 2011 bringer store gleder for oss alle!

Klem til deg!

Skrevet

Sofia og dere andre....

Det ligger en liten lettelse i å lese at andre sliter med samme følelsene og tankene som meg. Det var mange år at jeg ikke kunne fordra hverken jul eller nyttår. Har meldt meg ut flere nyttårsaftener, selv om det var en kamp i seg selv med foreldre som ikke syntes noe om det.

Heldigvis for meg så har julefeiring og nyttårsfeiring blitt litt mer ok nå. Gleder meg over å se tante-barna mine glede seg og i tillegg har vi funnet en annen måte å ordne dette med presanger på som gjør det enklere og triveligere å planlegge julegave-innkjøp. Det er ikke det jaget det var før. Og det hjelper også på.

3.dag er vanskelig med slektstreff og alle kusiner/fettere som kommer for å vise frem sine håpefulle.

Jeg gruer meg til neste uke, test dagen. Litt usikker på om jeg tør å teste på IKM-dagen. Tror jeg skal planlegge godt i forhold til andre ting som skjer hvertfall.

Kjenner også på savnet etter en mann i livet, en å støtte seg til.

Gode ønsker til alle for at 2011 er vårt år.

Skrevet

Sofia og dere andre....

Det ligger en liten lettelse i å lese at andre sliter med samme følelsene og tankene som meg. Det var mange år at jeg ikke kunne fordra hverken jul eller nyttår. Har meldt meg ut flere nyttårsaftener, selv om det var en kamp i seg selv med foreldre som ikke syntes noe om det.

Heldigvis for meg så har julefeiring og nyttårsfeiring blitt litt mer ok nå. Gleder meg over å se tante-barna mine glede seg og i tillegg har vi funnet en annen måte å ordne dette med presanger på som gjør det enklere og triveligere å planlegge julegave-innkjøp. Det er ikke det jaget det var før. Og det hjelper også på.

3.dag er vanskelig med slektstreff og alle kusiner/fettere som kommer for å vise frem sine håpefulle.

Jeg gruer meg til neste uke, test dagen. Litt usikker på om jeg tør å teste på IKM-dagen. Tror jeg skal planlegge godt i forhold til andre ting som skjer hvertfall.

Kjenner også på savnet etter en mann i livet, en å støtte seg til.

Gode ønsker til alle for at 2011 er vårt år.

Skrevet

Kjære alle Bra Damer her inne! Takk for at det er rom for å dele også vanskelige følelser her -det er godt. Dere er ordentlig gode støttespillere i denne prosessen, som for mange av oss er ganske ensom. Bumbi de bump - trivelig å se se deg her igjen. Leit at du hadde en livskrise, som du skriver, -jeg synes din måte å markere jul og nyttår på var en god ide. Jeg kommer til å feire juledagene med familien, men så gjøre det jeg har lyst til - ta det på sparket, ikke planlegge for mye. Jeg ser faktisk fram til at det blir et nytt år, håper det kommer fort:-) Nyttårsferiringen du beskriver høres fin ut, og det er en styrke å kunne ha det godt kun i eget selskap av og til, når en trenger det. Jeg er så glad på dine vegne at du har lyktes-jeg mener det virkelig!

Håpefull38 -jeg skjønner godt at du synes det er ekstra vanskelig nå. Kanskje best å ikke gå inn på aprilklubben? Tro på Claus- det er håp når han sier det! Vi har fulgt hverandre lenge nå - nå må det bli vår tur!!

Tingeling71- det er en styrke å kunne glede seg over tantebarn, at det ikke blir vanskelig. Jeg gør også det. Tidligere stakk det litt når andre ble gravide, det gjør det ikke nå faktisk. Søsteren min venter en til - jeg kjenner bare glede - glede over at vi får et barn til i familien. Men kjenner meg igjen i at det kan bli for mye - særlig med venners barn kanskje. Håper du tester positivt!

Jeg tenker at denne julen skal jeg sette meg selv litt i sentrum, gjøre det jeg har lyst til, samle krefter, slappe av. Ikke planlegge for mye på forhånd. Håper 2011 blir et veldig godt år for oss alle her inne!

Skrevet

Hei Sofia og andre slitere

Høytider og ferier er tider der familier samles og ja, jeg synes også det kan være tungt. Min familier bor en annen kant av landet og møter mine tantebarn kun noen ganger i året. Det er koselig det, men blir jo aldri det samme som ha et eget barn. Når man også er singel, er det iallfall godt med familie, men føler at folk på hjemplassen tenker at "der hun hjemme igjen, forsatt alene og barnløs!" Det er nok bare jeg som tenker det. Det er jo mange som velger å være singel, og heller ikke ønsker barn. Juleferien skal jeg bruke til å forberede meg til nytt ivf forsøk. Nå er det bare å stå på for tiden flyr!

Sofia, det er godt å høre at du ikke har gitt opp ennå.

Ønsker dere alle en God Jul og ett Godt Nytt år!

Det er vel ikke tvil om hva nyttårsønsket blir:)

Skrevet

Jeg tror de følelsene du rundt julefeiring er veldig vanlig blant prøvere og da spesielt de som har slitt en stund. Kjennr meg veldig igjen i det du skriver, for det var akkurat sånn jeg selv hadde det da jeg holdt på. Håper av hele mitt hjerte at 2011 blir året da du får din store drøm oppfylt.

Gjest Hell & Lykke
Skrevet

Takk Sofia 40, for at du setter ord på dette som vi mange sliter med, og som forsterkes i høytider. Spesielt jul/nyttår, men også morsdag og 17 mai. God jul til dere alle og all mulig lykke i 2011!!

Skrevet

Ønsker dere alle en riktig fin jul (tross alt :-) og et meget fruktbart 2011!!!

Skrevet

Takk for at alle tilbakemeldingene. Jeg er tydeligvis ikke alene om følelsene for jula. Det å sette ord på det hjelper litt. Det hjelper meg også å ta en dag av gangen merker jeg, gjøre det jeg synes er hyggelig, og dempe jula litt- legge opp til/håpe på en jul til karakteren G+ og ikke S, som Hilde Hummelvoll så bra sa på NRK1 tidligere i kveld. Og så gleder jeg meg til et nytt år og nye muligheter. Jeg ønsker også alle en god jul (tross alt, som Pippi skriver:-). Alt godt til alle her inne! Hilsen Sofia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...