Gå til innhold

Mine resultater Duo-test

Giinaღ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg tok prøvene på Riksen. Det tok 1 1/2 uke så klarte jeg ikke å dy meg. Da ringte jeg dit. Dama jeg snakket med kunne ikke se noen resultater på skjermen sin, men sa fra til legen, som ringte meg samme ettermiddag. Da var brevet allerede postlagt og jeg hadde det faktisk i posten samme dag. Det gikk altså 10 dager fra jeg var der til jeg hadde brev i posten.

Vet hvordan du har det. Er skikkelig nervepirrende og gå å vente. Hvis du vil ringe er direktenr dit: 23 07 26 16.

Lykke til! Er helt sikker på at du også ender på et godt resultat :)

Hurra, legen fra riksen ringte meg nå! Blodprøvene var fine, gikk fra 1:1500 til 1:11000, puh!!

Hun skulle sende brev og, men skjønte at det ikke ville rekke fram før jul, så hun ringte, det var snilt :)

Åh, nå kan vi puste lettet ut :)

Kommer sikkert til å være litt ekstra spent før ordinær ul, men sånn er det å få barn, en bekymring blir aldri det samme!

God jul :)

Annonse

Må bare spørre "Giina" for sikkerhets skyld:

- hvor gammel er du?

- fikk du tatt full duo-test (Ul + blodprøve) på Riksen?

Jeg er selv 37 og 8 mnd ved termin og bor i Oslo, men fikk beskjed om at jeg ikke engang behøvde å søke om å få duo-test ved Ullevål, fordi de er så strenge på alder. (MÅ være 38 år ved termin.) Så alternativet jeg fikk var å dra til utlandet. Jippi....

Syntes det var ganske kjip beskjed, men fant ut ved en tilfeldighet at St. Olavs hospital i Trondheim ikke er fullt så strenge. Der holder det å være 38 år samme år man føder. Og det er jeg jo. Så jeg ringte dit, fikk time uten problemer og ble kjempeglad! Men må jo toge/fly fra Oslo til Trondheim for å få tatt testen, da.

Men leser nå at Riksen gjør det samme??

Jeg har fått fødeplass på Riksen, så om de gjør full duo-test også hadde jo det vært helt ypperlig. Slippe å dra helt til Trondheim, liksom.

Synes det er så himla dårlig informasjon rundt dette med duo-test hos leger og gynekologer. Ingen "vet" et pøkk. Man må finne ut alt på egenhånd.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...