LiLu:) Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Babyen min bruker smokke. Svigermor prøver febrilsk å dytte hånda til ungen inn i munnen, hvilke argumenter kan jeg bruke for at smokke er best? Trenger sårt råd...
Ronja&Odin Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 min nekta og ta smokk og ville bare ha totten.. blei litt mer desperat på og få i han smokk da.. som jeg klarte etter 5 mnd.. heldigvis.. for gubben min brukte tott til han harre begynt på skolen.. man kan ikke ta fra barnet totten på samme måte som smokken så hadde svigermor gjort det hadde jeg blitt skekkelig sur egentlig
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Smokk er lettere å bli kvittt. Den kan du kaste og klippe i stykker men fingrene er der alltid. Og det er du som bestemmer! Si at du har bestemt at smokk fungerer best for dere.
Ennai Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Jeg får helt angst når jeg ser M med tommeen i munnen. Ei jeg vet om sugde på tommelen til hun var 16 år, og ei annen jeg vet om hadde en tommel som var dobbelt så bred som den andre pga tommesuging.. Som fler sier, det er lettere å bli kvitt smokk enn tommel Stå på ditt
Puddingmama Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 I tillegg kan totten lettere ødelegge tannstillingen enn smokken..
Tredje drøm Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Må si meg enig i de over her. Det er mye lettere å kutte ut smokken senere, enn det er med tommelen. Og tommelen legger mye mer press på baksiden av tennene enn smokken gjør, så det er stor mulighet for å få dårlig tannstilling ved bruk av totten.
Tredje drøm Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Har også hørt at bruk av smokk KAN minske faren for krybbedød, MEN det må taes med en klype salt, for jeg vet ikke om det faktisk stemmer. Men du kan i hvert fall bruke det som en argument overfor svigermor )
gulterkult Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 shit, hadde svigermor stappa hånda til ungen min inn i munnen, hadde jeg klikka!!!! man vil jo ikke at de skal suge på tommelen, forklaringer har du fått ovenfor her. Dessuten sutter de nok på fingra fra før av, og tygger når de får tenner osv, så du må bare stå på krava!
Wopi Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Du trenger INGEN argumenter. Ditt argument er at det er DERES baby, ikke svigermor sin. Dere ønsker at babyen bruker smokk. End of discussion. Dette kan enkelt sies på en hyggelig måte. Neste gang svigermor prøver, finner du frem smokken, tar bort alle hender og dytter inn smokken. Så ler du lett, mens du ser svigermor inn i øynene og sier: Vi er enige om at hun skal bruke smokk, vi, skjønner du. Med øyekontakten vil hun nok til tross for latteren, forstå at du mener alvor. Sett deg i respekt.
LiLu:) Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2010 Har et stort ønske om å sette meg i respekt! Gjør meg ingenting å kjefte heller, men da må jeg ha saklige argumenter. Hun tror av og til at det er hennes baby, typisk svigermorfenomen.
meg83 Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Heia smokken!! Som nevnt, mye lettere ved avvenning. Synes også gutten min kan brekke seg når hånda kommer for langt inn i munnen. Du er sjefen!! Men hvorfor i alle dager vil svigermor absolutt at hånda skal inn? Har hun noen argumenter for det? Er forresten du og mannen enige? Sikkert lettere overfor svigermor hvis dere er det.. Og kan ikke mannen din gi beskjed til moren sin? Tror i hvert fall jeg ville ha fått mannen til å si ifra selv, men det er jo bare meg.. =) Hehe.. Må le av meg selv.. Holdt på å skrive noe om at dette selvfølgelig var hvis du hadde kjæreste.. Mulig man ofte har det når man har en svigermor, hehe =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå