Gå til innhold

Kan man blande mme og pumpet melk?? hjelp.. trenger sårt råd nå :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har i samråd med helsesøster blitt enig om å pumpe og gi flaske i en ukes tid, for å følge med på hvor mye jenta vår drikker..og om legger på seg mer ved flaskemåltid (hun var gått opp alt for lite ved siste veiing..). Problemet er det at jeg får ikke pumpet nok til å bare gi mm. Så hun sa jeg kan gi tillegg også.

Hun spiser alt fra 50-150 ml pr måltid og det finnes ikke noe mønster i det.. Så mange ganger når jeg pumper 150 ml og varmer dette, spiser hun bare 100 av det (f.eks) det vil si at jeg oftere må gi mme og greier ikke pumpe opp nok til neste måltid. Så om det går an å blande.. hva er best? Gi henne hele måltid med mm og risikere å måtte kaste? Og deretter gi fullt måltid mme måltidet etter? Eller blande 100 ml mm og 50 ml mme ved hvert måltid.. og alltid greie å ha 100 ml tilgjengelig..

Har også prøvd å gi 100 ml mm og om hun fremdeles er sulten, varmer jeg 50 ml mme.. Men det er sjelden hun vil ha dette etter den gooode morsmelken.. hehe.. jeg er rimelig rådvill akkurat nå..

Det her ble rotete som vanlig.. Noen som skjønte hva jeg mente?

*krysser fingre*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan fint blande det gjorde de til jenta mi på barsel.du blander ferdig mme en først å har oppi mm etter på

Skrevet

Ja du kan fint blande. Sønnen min gikk opp alt for lite en periode han også og da lagde jeg etter avtale med helsesøster små "bomber" med erstatning, da pumpet jeg og blandet inn 2-3 teskjeer NAN i 100 ml mm, rett og slett for å øke kaloriinnholdet i melka. Det hjalp på vekta med en gang.

Skrevet

Da håp ejg at lisjegullet ditt freser opp i vekt når du kan gjøre det på denne måten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...