En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 var nok ikke mer enn 4 + uker på vei, bør jeg dra til lege for å bli undersøkt, eller kommer restene ut av seg selv? Når blir det mulig for meg å bli gravid igjen?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Kan være lurt å ta en sjekk. Det kommer ikke nødvendigvis ut av seg selv... Og en blødninger trenger heller ikke bety at man har abortert.. Noen blør igjennom hele svangerskapet. Men en ul nå vil uansett ikke vise liv.. Før ca uke.6... Men ta en prat med fastlegen din!! Lykke til....
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2010 Ja, jeg leste nå et sted her at det behøver ikke å bety at man har abortert...får virkelig ikke håpe det da!! Men hva er da disse "klumpene" for noe, hvis det ikke er fosterrester?? I dag er det jo fredag, og jeg har ikke bestilt noen time... er dette noe som haster for meg, for det er ikke sikkert jeg får noe før rett før jul.
DenTredje Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Hei, du trenger ikke å dra til lege for å sjekke. Vanligvis går alt naturlig ut av seg selv. Det sies at mange opplever en sa før de oppdager at de er gravide, og at man da ikke nødvendigvis identifiserer saen som annet enn en rar mens. Vanligvis så går graviditetshormonene gradvis nedover når man opplever en sa, slik at det kan ta et par uker før alle hormonene er ute, og det vil si at graviditetstestene er positive en god stund. For å slippe å kure på om du faktisk mistet eller ikke går det an å dra til legen og måle hcg, hormonnivåene med 2 dagers mellomrom. Da vil man se om graviditeten er slik det skal (om hcgen stiger som den bør) eller ikke. Det går sikkert å få en henvisning til ul fra fastlegen også hvis du vil se om "alt" er borte. Mitt råd er å kontakte lege, det skader jo ikke å høre hva han har å si. Lykke til! Btw: klumper er som regel et dårlig tegn, men har hørt om noen få som har opplevd det selv om alt var ok.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2010 Jeg blødde i et drøyt døgn, kom litt mer enn ved vanlig mensen. Klumpene kom bare den første dagen.Burde det ikke kommet mer? Eller var det ikke større siden jeg bare var i 4.uke? Går fortsatt med et lite håp om at det ikke var abort jeg da....sukk..
DenTredje Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Ja man vet jo aldri med slike opplevelser. Er ikke sikkert du mistet. Jeg anbefaler deg å dra til legen på mandag og be om å få måle hcg over et par dager, så vil du se hvordan det står til.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2010 Har eksamen på mandag, så må nok vente til tirsdagen. Men nå har jeg fått tilbake murringer i magen, og murringer i korsryggen og bekkenet - slik jeg hadde før den eventuelle aborten... det skal bety da? uff, om man bare kunne vite...
*nr4isommer* Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 dra til privat gyn om du har mulighet, de er sååå mye flinkere og tar det sååå mye mer på alvor. en venninde av meg hadde det slik heeeele svangerskapet og måtte være sykemeldt pga hun ikke måtte gjøre noe fysisk mye mer enn det daglige hjemme. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå