Gå til innhold

Rytmisk Sparking/dunking i magen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det ikke er hikking, da hun hikker masse. men det kan kjennes ut som spark, men det er veldig rytmisk sparking/dunking.. i min hjerterytme omtrent... iallefall 10 - 15 dunk av gangen.. hun har gjort det en del ganger nå, men aldri opplevd det med forrige man!

Noen fler som har opplevd dette? som kan forklare hva det er...

Litt vanskelig å forklare egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm det var rart, ville trodd det var hikking. Er ikke bare en kraftigere hikking da, eller at hun ligger på en annen måte enn når hun hikker til vanlig? Hvis du ikke får noen skikkelige svar her, og du mener det ikke er hikking eller spark, ville jeg tatt en telefon til jordmor bare for å forsikre seg om at det er normalt.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Sånn er det her også! Lurer på hva dette er, jordmr har ikke noen forklaring, hun bekreftet bare at det ikke var noe farlig. Men hva er det?

Skrevet

hun hikket samtidig i dag, så jeg vet at det ikke er hikking.... syntes det var så rart!! det kjennes ut som spark liksom, som er rytmiske! også er det på samme sted på magen hver gang... også hender det hun sparker samtidig, men et annet sted på magen enn denne dunkingen...

Så rart jordmoren du pratet med bare sa det ikke var farlig, men ikke visste hva det var..

jeg skal til jordmor på tirsdag, kanskje jeg skal spørre henne hva hun trur det er....

Skrevet

Så bra at du har fått bekreftet at det ikke er farlig- da er det nok ikke farlig for HI heller :) Ville ikke skremme, men tanken som slo meg var om babyen i magen kunne ha noen form for kramper/anfall (epilepsi f.eks.), synes jeg har hørt om dette en gang tidlig i graviditeten på noe forumdiskusjon, uten at jeg har noe som helst peiling, leste det ikke så nøye for var ikke så relevant for meg... Men da ville jordmor ha slått alarm- de vet jo om sånt.

Skrevet

Her kan pusteøvelsene til babyen kjennes utenpå magen. Kanskje du kjente det også?

Skrevet

Håper iallefall ikke det har noe med epelepsi å gjøre... Huff!

Dette kjennes helt øvest på magen, så om det kan være pusteøvelser vet jeg ikke?

Kjenner jeg er mer engstelig for at noe skal være galt i dette svangerskapet...

Kan det være noe jeg gjør/spiser som kan fjøre til epelepsi eller hva det er?

Skrevet

Å jada, dette har jeg opplevd masse :)

Fikk høre at de gjør det etter at de har tisset :P Liksom litt sånn risting når de er ferdig.

Komisk egentlig :)

Jeg spurte jordmoren min, og det var helt normalt og absolutt ikke farlig.

Skrevet

Noe du gjør kan i alle fall ikke føre til epilepsi! Det er en sykdom, men jeg tror ikke det er mye utbredt blant babyer i magen akkuat. Jeg tenker litt på at mange nyfødte har en del rykninger i kroppen, som er helt normalt og går over etter hvert, kanskje det er noe sånt? Jeg vet ikke hva det kalles.

Jeg mener også jeg har kjent noen rytmiske dunk av og til som ikke er hikking. Kan jo hende babyen sparker litt rytmisk en 10-15 ganger? Jeg kjenner også bevegelse to helt forskjellige steder på magen samtidig, men da tenker jeg at det er beina ett sted og hendene den andre plassen.

Nå leste at REM- søvn kan føre til rykninger i kroppen, det er jo en normal søvnfase som alle har. Noen har også rykninger akkurat når de sovner.

Kan det være at barnet har leamus, eller at du selv har leamus i en muskel et sted i magen? Det er visst også vanlig og ikke farlig.

Du kan alltids ringe og spørre jordmor hva det er da, det er viktig at du får et svar og kan slå deg til ro. Jordmødrene er veldig vandt med mange rare bekymringer fra gravide!

Skrevet

Ja dette opplevde jeg også i forrige uke. Rytmiske "dunk" ca 20 ganger, så en bitteliten pause og nye dunk omtrent 20 ganger. Dette skjedde vel i fire-fem omganger.

Merket veldig godt forskjell på det og vanlig hikking. Ikke var det den vibreringen som noen her i forumet beskriver som etter at babyen har tisset, for det har jeg også kjent og opplevd som noe helt annerledes enn dette.

Jeg stusset jo veldig der og da men etter hvert gav det seg og bevegelsesmønsteret hennes normaliserte seg igjen.

Var også på UL på onsdag pga andre årsaker og alt virket helt normalt med baby så jeg er ikke så bekymret for hva det kan ha vært:)

Skrevet

Ja dette opplevde jeg også i forrige uke. Rytmiske "dunk" ca 20 ganger, så en bitteliten pause og nye dunk omtrent 20 ganger. Dette skjedde vel i fire-fem omganger.

Merket veldig godt forskjell på det og vanlig hikking. Ikke var det den vibreringen som noen her i forumet beskriver som etter at babyen har tisset, for det har jeg også kjent og opplevd som noe helt annerledes enn dette.

Jeg stusset jo veldig der og da men etter hvert gav det seg og bevegelsesmønsteret hennes normaliserte seg igjen.

Var også på UL på onsdag pga andre årsaker og alt virket helt normalt med baby så jeg er ikke så bekymret for hva det kan ha vært:)

Skrevet

godt å høre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...