Gå til innhold

Brev...?

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥

Får man et infobrev når ks dato er avtalt? Jeg fikk alt sammen over tlf, og beskjed om å komme på sykehuset noen dager før for å skrives inn. Men aner ikke hvilken avdeling jeg skal på eller når snittet skal være. Heller ikke om det er noe jeg bør forberede før jeg kommer (faste, barbering av mage osv).

Blir selvsagt litt engstelig for at jeg skal få slengt i ansiktet at jeg ikke har noen dokumentasjon på at jeg har fått ks når jeg kommer dit, men regner da med de har skrevet det inn i journalen.

Var på time på tirsdag, og fikk dato på onsdag, så jeg er kanskje litt utålmodig, men det er tross alt bare 17 dager igjen i dag så jeg vil gjerne planlegge litt.. :)

Fikk alle dere andre brev når datoen var avtalt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142686156-brev/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et standardskriv da det ble avklart at det skulle bli ks, men da var jeg jo fysisk på sykehuset... Det ble også skrevet opp i helsekortet at jeg skal ta ks + datoen. Dette er i samme helseregion som deg, men ved et annet sykehus. Der sto det alt man trenger å vite. Jeg regner med dette er info du vil få på innskrivingen? Det går jo også an å ringe og høre om de har en infobrosjyre, kanskje de kan sende deg den på forhånd (før innskrivingen).

Her skal man i alle fall faste fra midnatt dagen før, og barbering ordner de på avdelingen neste morgen (jordmor i dag snakket noe om en krem? Hårfjerningskrem?? Vet ikke helt. Forrige gang var snittet akutt, og da vet jeg bare at de sto der og barberte i farta, og var bekymret for hva jeg kom til å mene om "frisyren" - som om jeg brydde meg om det! Herregud...).

Det står helt sikkert innskrevet i journalen at du skal ta ks, men det er lurt å få jordmor/lege til å skrive på helsekortet ditt at du skal ta ks, slik at det blir kjappere avklart å føden hvis fødselen skulle starte før ks-dato.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142686156-brev/#findComment-142687911
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...