Zitro Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Har en serie som stort sett kun blir brukt i juletiden... så dem er ganske støvete og må vaskes. Så kjører dere slikt i maskinen? Koster 3-400,- per glass så jeg er livredd for å at skal gå skår av dem.. samtidig som det er drita kjedelig å vaske opp 30-40 glass for hånd...
¨¨¨~~~¨^^^**\\\\\]]][[[### Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Kommer helt an på hvor tykke de er, f.eks. i bunnen. Er de ganske tykke, kan man oppleve sprekkdannelser etter noen omganger i oppvaskmaskinen pga den brå temperaturforskjellen når det sprutes inn kaldt vann etter at det først har vært ca 60 gr der inne. Er de derimot av den tynnere varianten, har det gått bra hos oss ihvertfall. I motsetning til hva mange tror, er det de billige glassene som fortest blir stygge i oppvaskmaskin. De dyrere tåler det mye mer, altså uten å få riper.
Zitro Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2010 Jeg synes ikke dem er tykke i glasset nei... Er Kosta Boda glass.
mamman til to gutter Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 I oppvaskmaskinen vår er det litt vanskelig å stable godt og spesielt stettglass, så jeg vasker kun glassene uten stett i maskinen, de andre for hånd.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 vi har krystallglass til vanlig bruk, ikke slike fansi med stett men vanlig middagsglass.. tror de koster rundt 200 per glass, de er litt tykk i bunnen men resten av glasse er tynt. Vi har de i opvaskemaskinen og det går helt fint, foreløpig hvertfall.
Mrs. Bouquet Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har hatt mine costa boda glass i oppvaskemaskinen mange ganger, ingen hakk e.l.. Jeg tenker at om glassene ikke tåler det så kan de like godt gå dukken en etter en.
Ensligfar Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Hei :-) Generelt har jeg hørt at krystallglass ikke skal vaskes i oppvaskmaskinen. Men jeg er litt lat... så jeg vasker mine på den måten. Og det har gått bra så langt (det er ekte krystall, ikke slike krystallin-glass som Hadeland og Magnor lager). Jeg forstår veldig godt problemet med å stable stettglass i oppvaskmaskinen, som det ble skrevet om lenger opp i tråden her. Merkelig at ikke produsentene av maskinene tar hensyn til dette når de lager nye maskiner. Er det noen som har tips om norske nettbutikker hvor jeg kan få kjøpt krystallglass? De jeg har er gamle arveglass, som jeg egentlig ikke synes er så fine, og så har jeg ikke nok til selskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå