Gå til innhold

Hva gjør jeg med baby 6 uker som våkner hver 2. og 3. time HELE natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal hun bare få mat når hun våkner når hun vil ha det? På dagen spiser hun stort sett hver 3.time, og sover 1-2 timer mellom. Burde hun ikke ha en litt lengre soveperiode om natten nå etterhvert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager men slik får du det ihvertfall et halvt år fremover. Og når det da kan bli slutt på mating på nettene så begynner tennene å vokse og gir barnet mye vondt.

(Alt er selvfølgelig veldig individuelt;) )

Skrevet

Du gir henne pupp når hun vil ha det. Vi holdt på sånn i 4 måneder, da begynte vi med grøt og det ble litt bedre. Etter ytterligere en måned fikk han 2 grøtmåltid om dagen og da kuttet vi nattpuppen (som da var nede i 1 gang om natten).

Fatt mot, det går over og man blir på en litt rar måte vant til det! :)

Skrevet

Dette er helt normalt, og vil sannsynligvis vare lenge ennå. Vet ikke helt hvor du har hørt at de skal ha lengre soveperioder om natten, for de fleste spedbarnsbøkene understreker at det er helt normalt at babyene våkner 2-3 ganger eller mer hver natt for mating fram til rundt 6 mnd alder.

Skrevet

det ghir selvfølgelig mat, det er helt normalt. Lillegutt er 4mnd og våkner enda hver 2-3 time hele natten for mat..

Skrevet

Høres, som flere har sagt, helt normalt ut. Så lenge de ikke får fast føde, må man regne med at de våkner så ofte for å få mat. Og ingen selvfølge at de sover lengre økter når de får fast føde heller.

Gutten min våknet ca hver 3 time til han var 18 mnd han, selv om han ble nattavvent rundt 1 års alder. I perioder våknet han hver time også.

Skrevet

Får prøve å gi litt håp jeg da :P

Ja, det er helt vanlig, som mange her sier.. MEN det er også mange som etterhvert får en litt lengre soveperiode på begynneolsen om natta. Hos oss foreksempel, sover hun ca 6,5 timer etter siste kveldsmåltidet. ingenting vi har gjort for at det skal bli sånn, det bare plutselig var sånn..

Hold ut :) ordner seg, eller så blir man vant til det ::)

Vår er forresten 10 uker..

Skrevet

Slenger på litt håp til deg jeg ogs!!;)

Vår lille gutt våknet ca hver 3.time fram til han var rundt 6 uker.. så trappet han ned av seg selv til 2 ganger pr natt, og så til 1 gang pr natt. Nå er han 12 uker og sover hele natten gjennom, det har han gjort i ca 2-3 uker nå. SÅ DET ER HÅP!

Selv om kanskje det mest normale er at de våkner en del når de er så små da..

Nå skal det sies at lillegutt for bare mme... så det kan nok være grunnen til at han sover så godt.

Skrevet

Min våkna også for mat hele tia de første ukene.

Da ho var ca. 2 mnd sov ho plutselig 7-8 timer i strekk, og nå som ho er 3 mnd sover ho 12 timer i strekk!!

Ho spiser bare pupp :)

Skrevet

min er også ca 6 uker og spiser ca hver 3. time hele døgnet, kan hende han har lenger søvnperiode om natta, ca 4 timer. men det er det lengste han har sovet..i natt "våknet" han hvert 5-10 min frem til første mating.. men han var ikke skikkelig våken, lager bare masse grynte/sutre/kavelyder i søvne og roer seg med smokken som oftest. men etter det sov han 3 timer så 3,5 timer så var det morgen :) er slitsomt, men håper det blir bedre etterhvert :)

Skrevet

Ikke nødvendigvis... Her er det ihvertfall pupp hver 2.-3. time hele døgnet rundt, og hun er 3 mnd gammel nå.

Skrevet

Som folk sier her, dette er helt normalt. Babyen gjør dette for å øke/vedlikeholde melkeproduksjonen din. Ta en titt inn på ammehjelpen sine sider. Der er supre tips og mye informasjon.

Prøv å få litt søvn på dagtid hvis du er sliten. Vesla mi har holdt på slik hele tiden nesten, og hun er over 4 mnd nå. Vi skal prøve litt grøt i helgen, men det er ikke bare på grunn av at hun våkner om natta. Vi håper det skal hjelpe litt på den vonde gulpingen hennes hvis hun får litt mer "fast" føde i magen.

Skrevet

...vente og holde ut til det blir bedre sier jeg også... det går over. Her er hun 3,5 mnd og har nettopp begynt å sove ca fem timer fra siste kveldsmåltid og så tre pluss to... Men det går opp og ned. noen ganger er det hver 3de time om natten også. vi får ta tida til hjelp alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...