Gå til innhold

Flere med vondt i korsryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det noen uker nå, kommer og går. Det er ikke bekkenløsning, men en slik pulserende smerte i korsryggen, ganske langt nede. Det gjør så vondt enkle ganger at jeg må holde pusten og sitte/ligge helt i ro. Røres jeg på meg kjennes det ut som jeg skal dø :)

Har også utrolig vondt i skambeinet, kjennes ut som noen stikker nål der inne!

Er i uke 31.

Noen flere, hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er du sikker på at det ikke er bekkenløsning? Iallefall det med skambenet høres mistenkelig ut som det.. Jeg har også ganske vondt i korsryggen, men ikke slik du beskriver, det er mer belastningssmerter pga har veldig svai rygg, og samtidig muskulære bekkenplager (hofter, rumpe, rygg og lyske). Men de pulserende smertene vet jeg ikke hva kan være.. Sikkert ikke unormalt uansett. (du har vel ikke rier???)

Hilsen uke 35

Skrevet

Dette høres kjent ut, både i korsrygg og bekken. Jeg har hatt en del bekkenlåsning (ikke løsning). Det går ut på at musklere stivner til og låser seg littegrann. Det er på grunn av den økte og uvante belastningen på kroppen. Da har det vært veldig bra å gå til kiropraktor, de klarer å løse opp disse låsningene ganske greit.

Både låsninger nederst i korsryggen og i skambeinet har jeg fått hjelp med. Smerten i skambeinet kom egentlig av en låsning bak på rumpa (illiosakralleddet). Bekkenlåsning er faktisk mere vanlig enn bekkenløsning, og lettere å gjøre noe med.

Mitt klare råd er å gå til en kiroprektor, du må betale det selv men du trenger bare en time for å finne ut av hva det er. Så kan du se hva de anbefaler av behandling. Kanskje blir du mye bedre bare etter et par behandlinger. Jeg har gått til en 6-10 behandlinger og blitt mye bedre.

Søk etter en kiropraktor i nærheten, ring og spør om de jobber med gravide- rygg og bekken -og få deg en time så raskt som det passer.

Lykke til!

Skrevet

PS. Det med at smerten pulserer kan kanskje være krampe i muskulaturen. Har du gjort noe spesielt før du får disse smertene? Gått mye, sittet lenge i en stilling?

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen.

Noen ganger, om jeg feks har bært 2 åringen min ut av bil o.l, og når jeg deretter kommer inn og setter meg ned for å kle av henne, så kan det komme en intens pulserende smerte i korsrygg/oppunder ribbeina. Gjør så vondt at jeg bare må sitte rolig og puste til det går over...

Vet ikke hva det kommer av. Men leste noe på nett om at det kan være mellomgulvet som får seg en strekk eller noe sånt.

Jeg har bekkenløsning i tilegg, men dette er noe annet kjenner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...