Gå til innhold

Hjelp, snuppa mi på 3 uker har snudd døgnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og det er vel for tidlig å begynne å styre det på noen måte?

Hun er snill som et lam hele dagen, smiler, sover og spiser (får MME pga lite melk her) og er blid som ei sol! Så kommer kvelden, sånn i elleve tida... DA er hun lys våken, etter mat når vi skal prøve å legge henne i senga er hun helt UMULIG å få til å sove!!! Vi bysser henne i søvn gang på gang, men hver gang hun skal legge seg så våkner hun og begynner å sutre.. På dagen kan hun godt ligge å sulle for seg selv før hun sovner, koser seg med smokken (av og til) men dette er umulig på natta! De siste nettene har hun sovet i samme ammemadrass som jeg har henne liggende i på sofaen som hun trives godt i på dagtid, men NEI ikke på natta... Øynene er vidåpne og må jobbe hardt for å bysse henne i søvn.

HVA kan en gjøre? Kjenner det går på stumpene løs med lite søvn, maks to timer de siste 4-5 nettene etter dette startet.

Puhhh... NÅ sover hun, så må vel prøve å få meg en time jeg også nå før neste mating...

Kjempeglad for tips!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd å vekke henne å holde henne litt våken på tidlig kveld? evt ha henne våken litt før/etter hvert måltid på dag? jeg styrte jenta mi ganske greit med det hun hadde å en tendens til å kvikne til i 11 tia. hun var da 1 uke tok å vekket henne igjennom dagen å kjørte faste matetider på dagen. funket på oss selv om det er FYFY for enkelte her inne å prøve å gjøre noe med rutinene på baby, gud forby om babyen må inrette seg litt. Hun startet med å sove natten igjennom ved 5-6 ukers alder. å gjør det fortsatt strax 11mnd. har fortsatt strenge rutiner, for oss er det det som funker. men det er ikke dermed sakt at det funker for alle.

Skrevet

Prøvde i går å vekke henne, men da ble hun sutrete og var våken fra ca kl 21 til kl halv 3 på natta, bortsett fra nå hun sovnet og ble bysset i søvn. Våknet igjen kl halv 5 og holdt det gående til kl 8. Hadde bare en liten dupp før det. Blir jo dumt for hun er våken mellom to matinger, så ikke så greit å vite hva som er sult og hva som er overtrøtt... men følger jo med på klokka.. Ikke rart hun er trøtt nå stakkar, og sånn har det vært de siste nettene! Mor blir svært sliten av det, og ikke så lett å få sove nå på dagtid - alltid noe husarbeid som skal gjøres. Men skal prøve å holde henne litt mere våken på dagtid i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...